شناسایی استعدادها؛ از مزایای برپایی محافل انس با قرآن
کد خبر: 4030539
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

شناسایی استعدادها؛ از مزایای برپایی محافل انس با قرآن

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان مرکزی استعدادیابی و شناسایی ظرفیت‌های قرآنی را یکی از مزیت‌های برپایی محافل انس با قرآن محلی و کرسی‌های تلاوت دانست و تشریح کرد: بی‌شک در این مرحله متوقف نخواهیم شد و با شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد به فعالیت قرانی بانوان رونق خواهیم بخشید.

فهیمه جفرسته، رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) محفل انس با قرآن ویژه بانوان اراکی، ساعت 16 روز دوشنبه، 4 بهمن با تلاوت عادله شیخی مهرآبادی، دارنده رتبه اول قرائت تحقیق اوقاف و نفر دوم قرائت ترتیل این مسابقات در سال جاری، مبینا شیخی، حافظ کل و اجرای گروه تواشیح یاس نبوی(س) در دانشگاه آزاد اسلامی اراک واقع در خیابان دانشگاه (قنات سابق) برگزار می‌شود.

فهیمه جفرسته، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان مرکزی، ضرورت برگزاری محافل انس با قرآن در استان و اراک را مورد تأکید قرار داد و افزود: محافل ویژه بانوان به صورت مداوم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که اولین محفل دوشنبه، 4 بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تلاوت عادله شیخی، قاری ممتاز کشوری، مبینا شیخی، حافظ کل و اجرای گروه تواشیح یاس‌نبوی(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط و امکانات و در دسترس بودن اساتید خوش نام در مرکز استان، وضعیت فعالیت قرآنی بانوان اراک نسبت به سایر شهرستان‌ها مطلوب‌تر است، اما قطعاً رسیدگی به امور بانوان شهرستان‌ها نیز در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره امور قرآنی این مجموعه و هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان استان قرار دارد و با برگزاری محافل متعدد در شهرستان‌ها و حتی روستاها به ارتقای سطح علمی و جایگاهی بانوان کمک خواهیم کرد.

جفرسته با بیان اینکه بارها در خصوص کشف استعدادهای نهفته در روستاها صحبت شده است، ادامه داد: برای انجام این اقدام باید دست از خوب سخن گفتن صرف برداشت و جهادی وارد عمل شد. بی‌تردید اگر با دید و نگرشی برنامه‌ریزی شده پیش رویم شاهد موفقیت‌های بیشتری در سطح استان به ویژه شهرستان‌ها و روستاها خواهیم بود.

 وی استعدادیابی و شناسایی ظرفیت‌های قرآنی را یکی از مزیت‌های برپایی محافل انس با قرآن محلی و کرسی‌های تلاوت دانست و تشریح کرد: بی‌شک در این مرحله متوقف نخواهیم شد و با شناسایی کودکان و نوجوانان مستعد به فعالیت قرانی بانوان رونق خواهیم بخشید. با تشکیل تیمی از بانوان قرآنی استان و اعزام به شهرستان‌ها و روستاهای دارای ظرفیت می‌توان به برنامه‌های پیشرو و هدف‌گذاری شده جامه عمل پوشاند.  

جفرسته با اشاره به تربیت مربی ویژه روستاهای دارای ظرفیت، اظهار کرد: شاید اعزام مربی از مرکز استان به مناطق روستایی قدری سخت باشد، اما ناممکن نیست، ولی برای ارتقای سطح قرآنیان شهرستان‌ها باید مربی‌های ثابت مستقر در همان مکان تربیت کرد که با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و استان می‌توان امید محقق شدن داشت. البته برای ارتقای سطح مربی شهرستان‌ها و روستاها می‌توان از اساتید مجرب استان استفاده کرد.

جفرسته در تکمیل سخنان خود در خصوص برپایی محافل انس با قرآن ویژه بانوان نیز با یادآور شدن جای خالی محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت بانوان، استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها را برای برپایی این مجالس قرآنی متذکر شد و افزود: امید است به روزهای پساکرونا نزدیک شویم تا بتوانیم برنامه‌های خود را به صورت عملیاتی و حضوری انجام دهیم. البته در دوران کرونا فعالیت‌های مجازی قرآن نیز که جای خود را در آموزش پیدا کرده است، نباید متوقف شود و باید برنامه‌ریزی شده پیش رود.

وی به برگزاری «جام حافظان» نیز اشاره و ادامه داد: اجرای این طرح به کشف استعدادها و شناخت اساتید و داوران نسبت به نقاط ضعف و قوت حافظان کمک کرد. حال می‌دانیم حافظان در کدام بخش ضعیف و در کدام بخش قوی هستند و متناسب با توان و دانش آنان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha