روند رو به رشد اُمیکرون در گلستان
کد خبر: 4032223
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

روند رو به رشد اُمیکرون در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اُمیکرون با سرعت بسیار زیاد رو به گسترش است، تصریح کرد: 183 یمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش ایکنا از گلستان، عبدالرضا فاضل‌، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۹ بهمن در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد: 183 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که متاسفانه در طول هفته گذشته یک نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اُمیکرون با سرعت بسیار زیاد رو به گسترش است‌، تصریح کرد: براساس آخرین رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور، در استان گلستان شهرستان‌های کلاله، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، آق قلا، گمیشان، ترکمن و بندرگز پس از نزدیک به شش هفته آبی بودن دوباره به وضعیت زرد کرونایی در آمدند و بقیه شهرستان‌ها فعلاً آبی هستند.

فاضل با تاکید دوباره بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان موثرترین راه‌ها برای پیشگیری، بیان کرد: تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۸۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اما متاسفانه استقبال از نوبت سوم به رغم اهمیت آن، بسیار ضعیف است و جزء پنج استان آخر هستیم، لذا همه واجدین شرایط باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha