افتتاح مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان
کد خبر: 4033429
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

افتتاح مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان

مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان در مرکز شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان افتتاح شد.

واکسیناسیون کووید ۱۹

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مرکز واکسیناسیون شمال شهر، امروز، 13 بهمن‌ماه با حمایت مدیریت شهری، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: بهترین اقدام برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، برپایی جشن خدمت به مردم است، زیرا معتقدیم باید به مردم به هر شکل خدمت کنیم.

وی افزود: خوشحالیم که همزمان با افتتاح رسمی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال شهر اصفهان، مردم در حال تزریق واکسن هستند و این افتتاح به‌صورت نمایشی رقم نخورده است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه برای خدمت به مردم به رفتار انقلابی نیاز است و رفتار اداری در این عرصه کارساز نیست، تأکید کرد: اگر قرار بود براساس رفتار اداری اقدام کنیم، نه دانشگاه شهید باهنر موظف به تأمین مکان و نه شهرداری موظف به حمایت بود و کار خدمت به مردم مغفول می‌ماند.

وی اضافه کرد: مایه تأسف بود که شهروندان شمال شهر، صرفاً در اتوبوس‌های واحد واکسن بزنند، در حالی که در اصفهان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. بنابراین، مرکز تجمیعی واکسیناسیون برای شهروندان شمال شهر با همت جمعی دانشگاه فرهنگیان، منطقه هفت شهرداری و مرکز بهداشت شماره یک افتتاح شد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جشن بزرگداشت انقلاب، علاوه بر بیان جنایات رژیم پهلوی برای جوانان، باید چشم‌انداز آینده نیز تبیین شود. ما برای رسیدن به افق روشن، به همت، عزم و اراده انقلابی نیاز داریم.

علی‌اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز اهمیت واکسیناسیون بر کسی پوشیده نیست و همه کادر پزشکی، جهادگرانه در عرصه تأمین سلامت مردم پا به میدان گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری خود را موظف به انجام رسالت تأمین سلامت مردم و شهروندان می‌داند، افزود: توجه به بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود، لذا شهرداری اصفهان از ابتدا تمام قد در کنار متولیان امر سلامت ایستاده و در این عرصه ورودی جدی داشته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری سعی کرده در موضوع خاص شیوع کرونا، پیگیری امور مربوط به سلامت شهروندان را در دستورکار مناطق خود قرار دهد که در این راستا، تولید و توزیع ماسک و ضدعفونی معابر شهری و‌ مکان‌های عمومی توسط شهرداری‌های مناطق انجام شد.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسات هماهنگی با ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرداری اصفهان، تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در سطح شهر توسط شهرداری مناطق بود، البته تجهیز و تأمین نیروی انسانی این مراکز با همکاری کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.

شاطوری ادامه داد: در منطقه هفت شهرداری اصفهان از مدت‌ها قبل، چند نقطه برای ایجاد یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون جانمایی شده بود که پس از بررسی شرایط مکانی، مرکز شهید باهنر واقع در دانشگاه فرهنگیان تأیید شد.

به گفته وی، تجهیز و راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون شمال شهر اصفهان از سوی منطقه هفت شهرداری انجام شده است.

غفور راستین، رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: تمام اقدامات ما از جمله افتتاح مراکز مختلف واکسیناسیون بر این اساس است که تلاش کنیم از مرگ یک نفر جلوگیری شود، چنانکه به لطف خداوند و با حمایت مسئولان امر همچون شهرداری و فرمانداری اصفهان، به این مقصود دست یافتیم.

وی افزود: از خداوند می‌خواهم این مرحله از اپیدمی کووید ۱۹، آخرین مرحله این بیماری باشد و پس از آن به سمت یک جامعه سالم پیش برویم.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان اینکه در مبارزه با شیوع کرونا، واکسیناسیون محور اصلی است و نباید شهروندان از این امر غفلت ورزند، گفت: امروز در محدوده مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، بالغ بر ۸۶ درصد از شهروندان دز اول واکسن خود را دریافت و بیش از ۷۶ درصد آنها دز دوم و ۲۵ درصد دز سوم و یادآور را تزریق کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در خصوص میزان تزریق واکسن به استانداردها برسیم که استاندارد آن، تزریق به بیش از ۸۰ درصد جمعیت است.

راستین رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی را مکمل واکسیناسیون دانست و تأکید کرد: این دو موضوع باید به‌صورت جدی پیگیری شود، چراکه امروز ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیمارانی اختصاص یافته است که علائمی از کرونا دارند.

انتهای پیام
captcha