اعتکاف در شهرها تنها در شرایط مطلوب کرونایی برگزار می‌شود
کد خبر: 4036029
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

اعتکاف در شهرها تنها در شرایط مطلوب کرونایی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراسم اعتکاف امسال تنها با شرایط خاص و در شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی ندارند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراسم اعتکاف امسال تنها با شرایط خاص و در شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی ندارند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که این مراسم برگزار می‌شود نیز باید پروتکل‌ها با دقت رعایت شود، تصریح کرد: ظرفیت حضور افراد معتکف در هر مسجد 20 درصد اعلام شده است که ثبت‌نام‌ها بر این اساس انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا، داشتن وسایل شخصی و رعایت فاصله حداقل یک متر برای شرکت در مراسم ضروری است و امکان استفاده از وسایل مشترک وجود ندارد، تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف قبل از اذان صبح 13 رجب آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت برگزاری اعتکاف در مساجد جامع هر شهرستان است، اما اگر تعداد بیشتر باشد می‌توانیم از ظرفیت سایر مساجد بهره ببریم و از این منظر نگران نیستیم.

یادآور می‌شود، براساس آخرین رنگبندی شیوع کرونا از ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی، هشت شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام
captcha