مراسم اعتکاف در قزوین برگزار نمی‌شود
کد خبر: 4036204
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

مراسم اعتکاف در قزوین برگزار نمی‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت رنگبندی کرونایی استان قزوین تا اطلاع ثانوی هیچ مراسمی در مکان‌های سربسته برگزار نمی‌شود، در همین راستا اعتکاف در استان قزوین برگزار نمی‌شود و تعطیل است.

منوچهر حبیبی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز، 24 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: طبق آمارهای اعلام شده علوم پزشکی قزوین، در حال حاضر بخش بشاریات شهرستان آبیک، بخش مرکزی شهرستان البرز و بخش محمدیه بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند و نیازمند مراقبت ویژه هستند.

وی افزود: واکسیناسیون نیز در بخش‌های شال و رامند از شهرستان بوئین‌زهرا و بخش اسفرورین از شهرستان تاکستان روند خوبی ندارد، واکسیناسیون این بخش‌ها باید سرعت بگیرد و افزایش پیدا کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، مسابقات ورزشی که به صورت لیگ برگزار می‌شود به دلیل اینکه حق تیم‌های استان ضایع نشود بدون تماشاگر و با شرط واکسیناسیون کامل برگزار می‌شود، اما سایر مسابقات تا تغییر رنگ‌بندی کرونایی استان کنسل می‌شوند.

وی بیان کرد: استان قزوین پایلوت اجرای طرح سامانه‌ هوشمند کرونا بود بنابراین از سازمان صمت و اتاق اصناف می‌خواهیم که این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند، پایان سال میزان مراجعه مردم به اصناف بالا است بنابراین باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که مردم با خیال راحت از کسبه خرید کنند.

حبیبی تأکید کرد: مدارس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و دانشگاه‌ها نیز تا پایان هفته به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، در صورت کاهش شیوع کرونا هفته آینده در خصوص بازگشایی آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم، همچنین کلیه امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود؛ کلیه آموزشگاه‌ها نیز باید به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

وی در پایان یادآور شد: کلیه مراسم و تجمعات نیز تعطیل است، با توجه به وضعیت استان قزوین مراسم اعتکاف در این استان برگزار نمی‌شود، هیچ مراسمی در مکان‌های سربسته تا زمان تغییر رنگ‌بندی استان برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha