وضعیت قرمز کرونایی ۹ شهرستان لرستان/ ۵۵۹ ابتلای جدید شناسایی شد
کد خبر: 4036443
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

وضعیت قرمز کرونایی ۹ شهرستان لرستان/ ۵۵۹ ابتلای جدید شناسایی شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۵۵۹ لرستانی به کرونا مبتلا شدند و یک بیمار کرونایی در این استان فوت کرد.

مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، ۲۵ بهمن در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در لرستان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۵۵۹ بیمار جدید کرونایی در لرستان شناسایی شدند و یک بیمار هم فوت کرد.

وی افزود: با شناسایی ۵۵۹ بیمار جدید کرونایی در لرستان آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۲۰۸ هزار و ۸۸۴ نفر افزایش یافت.

کوشکی با بیان اینکه با فوت یک بیمار جدید کرونایی آمار قربانیان کرونا در لرستان به دو هزار و ۷۰۱ نفر رسید، اضافه کرد: در مراکز درمانی استان ۴۷۷ بیمار کرونایی و یا مشکوک به کرونا بستری هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با بیان اینکه تاکنون 88.1 درصد لرستانی‌ها نوبت نخست، 77.3 درصد نوبت دوم و 28.5 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‎‌اند، اظهار کرد: شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، دلفان، الیگودرز، سلسله، پلدختر، ازنا و چگنی در وضعیت قرمز کرونایی و دو شهرستان کوهدشت و رومشکان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بروجرد روی خط قرمز اُمیکرون

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا زنگ خطر همه‌گیری امیکرون سویه جدید کرونا در بروجرد به صدا درآمد و واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان برای همگان ضروری است.

شهرام ممدوحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد روز گذشته در یک گفت‌وگوی خبری، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵۷ نفر در شهرستان بروجرد بر اثر ابتلای به این بیماری فوت کردند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۵۸ نفر در مراکز بهداشتی و درمانی شهر بروجرد بستری شدند، افزود: روزانه تست کرونای ۱۳۰ نفر در شهرستان بروجرد مثبت می‌شود و در حال حاضر ۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت‌الله بروجردی بستری هستند.

انتهای پیام
captcha