واکسیناسیون ۲۱۰۰ کودک ۵ سال به بالا در سمنان
کد خبر: 4036460
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

واکسیناسیون ۲۱۰۰ کودک ۵ سال به بالا در سمنان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۰۰ نفر از کودکان ۵ تا ۱۱ سال با پدر و مادر خود حضور یافته و واکسن خود را دریافت کردند.

واکسیناسیون 2100کودک 5 سال به بالا در استان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدسعید کساییان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان امروز، 25 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی 10 روز اخیر شاهد پیک بالای بیماران مثبت سرپایی در استان بودیم گفت: به طوری که در حال حاضر 36 بیمار در آی سی یو بیمارستان‌های تحت پوشش بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش موارد فوتی در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش متذکر شد: در یک هفته گذشته ۱۲ بیمار کرونایی در این استان فوت کردند که این موارد فوتی دارای سه ویژگی بودند.

این پزشک متخصص با تأکید بر اینکه این افراد فوتی عمدتا دارای یکی یا چند تا بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون بودند، اظهار کرد: همچنین میانگین سن آنها عمدتا بالای ۷۰ سال بوده و سومین ویژگی مشترک فوتی‌های اخیر نیز عدم تکمیل واکسیناسیون بوده که متاسفانه یا واکسن نزدند و یا دزهای بعدی را تکمیل نکرده بودند.

وی بر لزوم تکمیل دزهای سه گانه واکسن تاکید کرد و افزود: متأسفانه برخی از شهروندان به بهانه اینکه رعایت می‌کنند از واکسیناسیون خودداری می‌کنند این در حالی است که این افراد جدا از اینکه خود را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهند ممکن است موجب مرگ افراد سالمند و یا دارای بیماری زمینه‌ای شوند لذا درخواست ما از همه شهروندان تکمیل واکسیناسیون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه واکسیناسیون ابتلا به کرونا را خفیف می‌کند یادآور شد: تزریق هر سه دز واکسن سبب می‌شود که در صورت ابتلا به کووید، شدت آن کم و بسیار خفیف باشد.البته موارد ابتلایی داشتیم که واکسیناسیون را داشتند البته خوشبختانه بیماری آنها خفیف بوده است.

به گفته وی واکسن احتمال ابتلا را خفیف می‌کند که توصیه ما به همه شهروندان تکمیل واکسیناسیون است که در یان راستا خوشبختانه در حال حاضر واکسن به اندازه کافی در کشور نیز وجود دارد.

کساییان از آغاز واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال در استان خبر داد و افزود: تاکنون 2100نفر از کودکان 5 تا 11سال با پدر و مادر خود حضور یافته و واکسن خود را دریافت کردند که خوشبختانه در هیچ کدام از این کودکان بعد از واکسیناسیون دچار عارضه و مشکلی نشدند.

این پزشک متخصص از آن دسته از افرادی که به تازگی مبتلا به کرونا شدند خواست بین چهار تا هفت هفته بعد از بیماری خود برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha