نقش سرگروه‌های قرآنی در تربیت قاریان و حافظان ممتاز
کد خبر: 4036690
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

نقش سرگروه‌های قرآنی در تربیت قاریان و حافظان ممتاز

داور مسابقات قرآن در ساوه با اشاره به اثرگذاری سرحلقه‌ها و سرگروه‌های قرآنی در تربیت قاریان و حافظان ممتاز گفت: حضور این افراد در مساجد جرقه‌ای برای هدایت نوجوانان در مسیر قرآن است که به آموزش تخصصی، رونق فرهنگ قرآنی و کاهش آسیب‌ها منتج می‌شود.

فاطمه امینی، داور مسابقات قرآن در ساوه

فاطمه امینی، داور مسابقات قرآن در ساوه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص ضرورت برگزاری مسابقات قرآن اظهار کرد: برگزاری مسابقات به انگیزه‌های مختلف می‌تواند زمینه اشاعه فعالیت‌های قرآنی را فراهم کرده و انجام این مهم به توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه منتج شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از بانوان جوان و نوجوان ساوه‌ای بسیجی هستند که اگر مسابقات این مجموعه به صورت منسجم و با قوت بیشتر برگزار شود، قطعاً نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود. متأسفانه تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان قادر به روخوانی ساده و بدون اشکال کلام وحی نیستند و این امر برای برای خوشایند نیست. با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد جذابیت می‌توان تعداد بیشتری از نوجوانان را جذب فعالیت‌های قرآنی کرد.

امینی با اشاره به اثرگذاری سرحلقه‌ها و سرگروه‌های قرآنی در جامعه به ویژه بین نوجوانان، ادامه داد: تعدادی از این افراد با روخوانی و روان‌خوانی قرآن آشنا هستند و می‌توانند نقش مهمی در تربیت قاریان و حافظان متخصص و ممتاز در آینده داشته باشند. حضور این افراد در مساجد جرقه‌ای برای هدایت نوجوانان در مسیر قرآن است که به آموزش تخصصی، رونق فرهنگ قرآنی و کاهش آسیب‌ها منتج می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در دستگاه‌های مختلف فرصتی برای تمرین و ممارست بیشتر است، گفت: در زمان کرونا تمرین قاریان، حافظان کمتر از قبل بود و این امر بر تکلیف مربیان می‌افزاید که وقت بیشتری را برای قرآن‌آموزان بگذارند. با استفاده از ابزار و امکانات موجود باید بار دیگر فعالان این حوزه را گردهم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جمع کرده و زمینه انسی قوی‌تر را فراهم سازیم.

امینی بیماری کرونا را عاملی مؤثر در کاهش برگزاری دوره‌های آموزش قرآن دانست و اضافه کرد: تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی و مذهبی انکارناپذیر است، از زمان شیوع این بیماری از فعالیت دانش‌آموختگان و سرگروه‌های قرآنی در سپاه کاسته شد، چراکه روند فعالیت‌ها نویدبخش پیشرفت و سیرصعودی بود و با فراگیری شدن کووید 19 انتظارات از بین رفت و متأسفانه شاهد پیشرفت مقبول نبودیم. انتظار ما بر آموزش همگانی و تحت تأثیر قرار گرفتن خانواده‌ها است، چراکه با آموزش بانوان می‌توان به تحقق آموزه‌های قرآنی در جامعه امیدوار بود.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن در سپاه این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: قریب به سه ماه است که به درخواست سرحلقه‌ها و سرگروه‌های قرآنی و دانش‌آموختگان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده‌ایم و خوشبختانه با استقبال خوب نوجوانان و کودکان قرار گرفته است. برای ایجاد موج قرآنی نباید حتی از حداقل‌ترین‌ها غفلت کرد باید از تمام روش‌ها برای حضور نوجوانان در مسیر این مصحف شریف و اهل‌بیت(ع) بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha