کرونا یک خانواده دیگر را در چهارمحال‌وبختیاری داغدار کرد
کد خبر: 4037053
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

کرونا یک خانواده دیگر را در چهارمحال‌وبختیاری داغدار کرد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری از ثبت یک مورد فوتی جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

آمار شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد‌، علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته ۴۲۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند که از این تعداد، ۵۸ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

احمدی افرود: طی همین مدت، نتیجه آزمایش ۲۲۸ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۴۳ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۲۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۱۷۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماری هستند.

احمدی با ذکر اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش نشد، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۷۷۴ نفر رسید. هم اکنون ۱۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در خصوص وضعیت رنگ‌بندی کرونایی، تصریح کرد: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان خانمیرزا زرد، شهرستان لردگان و کوهرنگ نارنجی و شهرستان های اردل، شهرکرد، بروجن، بن، کیار، سامان، فارسان قرمز است.

احمدی بیان کرد: جهش قابل توجه آمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان هشداری است برای کسانی که نگران شروع موج ششم بیماری کرونا در استان هستند؛ عادی‌انگاری و واکسن‌گریزی از علل گسترش بیماری است.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ۲۰ درصد بستری‌های تنفسی کرونا ‌کودکان هستند و والدین سریعاً نسبت به واکسیناسیون فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند، تأکید کرد: کودکان کمتر از ۱۲ سال که هنوز در جریان دریافت اولین دُز واکسن هستند ایمنی کافی در برابر بیماری کووید-۱۹ ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha