تجلیل از سه شخصیت اسلامی در مسابقات قرآن مصر
کد خبر: 4037228
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

تجلیل از سه شخصیت اسلامی در مسابقات قرآن مصر

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی «پورت سعید» مصر شامگاه دیروز جمعه، 29 بهمن‌ماه در حالی افتتاح شد که قرار است سه شخصیت تأثیرگذار اسلامی در این رقابت‌ها تجلیل شوند.

سه شخصیت اسلامی در مسابقات قرآن مصر تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی در استان پورت سعید مصر دیروز جمعه با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور افتتاح شد.

این دوره از مسابقات قرآن پورت سعید به نام «شیخ مصطفی اسماعیل» از قاریان فقید و مشهور مصری برگزار شده است و در مراسم افتتاحیه علاوه بر وزیر اوقاف، اشرف صبحی، وزیر ورزش و جوانان مصر، شوقی علام، مفتی مصر، احمد عمر هاشم، عضو انجمن علمای ارشد مصر و جمعی از علمای دینی الازهر و وزارت اوقاف و مردم استان پورت سعید حضور داشتند.

قرار است سه شخصیت اسلامی تأثیرگذار در این رقابت قرآنی تجلیل شوند که شامل احمد عمر هشام، عضو انجمن علمای ارشد مصر، احمد نعینع، از قاریان برجسته این کشور و رضا عبدالسلام، رئیس شبکه رادیو قرآن مصر خواهند بود.

66 کشور در مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی پورت سعید حضور دارند که در  پنج رشته حفظ قرآن کریم جوانان با دو روایت، حفظ قرآن کریم با یک روایت ویژه خواهران، اصوات نیکو و ابتهال دینی رقابت می‌کنند.

ریاست کمیته داوران این مسابقات را عبدالکریم صالح رئیس کمیته نظارت بر مصحف شریف در مصر عهده‌دار است و داورانی از کشورهای امارات، یمن، لیبی و مالی نیز در این کمیته حضور دارند.

اشرف صبحی، وزیر ورزش و جوانان مصر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مسابقه بین‌المللی پورت سعید این مسابقه را از جمله مسابقات قوی در نوع خود برای رقابت میان جوانان از کشورهای متعدد جهان توصیف کرد و گفت: این یک رقابت ستودنی و مقبول بین همگان است و وزارت ورزش و جوانان همواره برای شکوفاسازی استعدادهای جوانان تشویق به رقابت در امور خیر می‌کند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز بیان کرد: مصر به تربیت نسل‌های بزرگ قاریان قرآن ادامه خواهد داد و همان طور که علما می‌گویند قرآن در مکه نازل شده و در مصر تلاوت شده است.

مسابقه بین‌المللی قرآن کریم پورت سعید تا روز سه شنبه 22 فوریه برابر با سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha