راه مقابله با سویه جدید کرونا تزریق دُز تکمیلی واکسیناسیون است
کد خبر: 4037496
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

راه مقابله با سویه جدید کرونا تزریق دُز تکمیلی واکسیناسیون است

سرپرست فرمانداری تویسرکان با اعلام ورود شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی جامعه هدف بالای ۵ سال را به تزریق واکسن دعوت کرد و گفت: اولویت اول ما در مقابله با سویه جدید کرونا تزریق دُز تکمیلی واکسیناسیون است.

حسین افشاری فرماندار تویسرکانحسین افشاری، فرماندار تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: برابر آخرین اطلاعات سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت و درمان، وضعیت شهرستان تویسرکان هم از روز گذشته قرمز اعلام‌ شده است و این به دلیل افزایش مراجعات سرپایی به مراکز درمانی صورت گرفته اما حال اکثر مراجعین وخیم نیست و نیاز به بستری ندارند.

وی افزود: با توجه به گسترش سویه اُمیکرون در کشور طی ۳ روز وضعیت ۹۰ شهرستان از نارنجی به قرمز تبدیل‌شده است لذا می‌طلبد همشهریان اولویت اول را بر تزریق واکسن بگذارند.

افشاری با اعلام این‌که در حال حاضر برای تمام گروه هدف بالای ۵ سال واکسیناسیون انجام می‌شود، گفت: در حال‌ حاضر ۱۷ بیمار بستری در بیمارستان‌های شهرستان داریم که غالب این افراد کسانی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند به‌همین‌جهت اولویت اول ما جهت مقابله با سویه جدید کرونا تزریق دز تکمیلی واکسیناسیون است.

وی با تأکید بر اقدام به دریافت واکسن برای افراد بالای 5 سال، گفت: در خصوص پروتکل‌ها در شهرستان متأسفانه نسبت‌ به ماه گذشته تا حدودی کمتر رعایت می‌شود که از شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی اعم از ماسک و فاصله اجتماعی را جهت جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند.

فرماندار تویسرکان بیان کرد: فعلاً برنامه‌ای برای تعطیلی بازار نداریم اما با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز شهروندان حتی‌الامکان دفعات مراجعه برای خرید را کمتر کرده و در ساعات کم تردد روز با رعایت پروتکل‌ها برای خرید اقدام کنند. همچنین سعی می‌شود در توزیع کالاهای اساسی اتحادیه‌ها برای جلوگیری از ازدحام در صف به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هم تعداد مراکز و هم ساعات کار آن‌ها افزایش یابد.

وی با بیان این‌که فعالیت رستوران‌ها تنها به‌صورت بیرون‌بر انجام می‌شود گفت: آموزش حضوری طی هفته جاری انجام نخواهد شد و جلسات غیرضروری، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی و سایر اجتماعات متوقف‌ شده است.

افشاری تصریح کرد: خواهشی که از مردم داریم این است که میهمانی‌ها و دورهمی و مراسم عزا و عروسی را برای سلامت خانواده خود به تعویق بیندازند و یا در صورت اجبار با حداقل جمعیت و رعایت شیوه‌نامه‌ها انجام دهند تا بتوانیم از پیک دوهفته‌ای که سراسر کشور را در برگرفته است عبور کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تنها یک مورد فوتی در شهرستان اعلام‌ شده که آن‌هم کسی بود که برای دریافت واکسن اقدام نکرده بود، گفت: قطعاً با گسترش واکسیناسیون تعداد بستری‌ها نیز کمتر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان از ابتدای زمستان یک ماه در وضعیت آبی، ۱۵ روز زرد و علی‌رغم ورود اکثر شهرستان‌های کشور به وضعیت قرمز ۱۵ روز در وضعیت نارنجی قرار داشت، از آگاهی و همکاری مردم تشکر و آن‌ها را به رعایت بیش ‌از پیش موارد بهداشتی و تزریق واکسن دعوت کرد و گفت: با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها این دوران هم سپری خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha