66 درصد مردم اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را نزده‌اند
کد خبر: 4037831
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

66 درصد مردم اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را نزده‌اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در استان ۹۶ درصد، نوبت دوم ۸۷ درصد و نوبت سوم ۳۴ درصد است.

66 درصد مردم استان اربیل نوبت سوم واکسن کرونا را نزده اندبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دوم اسفندماه، اظهار کرد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در استان ۹۶ درصد، نوبت دوم ۸۷ درصد و نوبت سوم ۳۴ درصد است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ هزار نفر هنوز جهت تزریق نوبت سوم مراجعه نکرده‌اند در حالیکه تزریق این نوبت درصد خیلی بالایی از سویه امیکرون پیشگیری می‌کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گفت: از والدین عزیز درخواست می‌کنیم جهت تزریق فرزندان ۵ الی ۱۲ ساله خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مبتلا شدن 70 درصد مراجعین بیمارستان‌های پارس‌آباد به امیکرون

در ادامه ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارس‌آباد، اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد در این ایام وارد رنگ قرمز کرونایی شد تا بیش از پیش در آستانه عید نوروز مردم این شهرستان مراقب سلامت خود بوده و ایمنی در فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام پیک پنجم تغییر رنگ در این شهرستان مرزی ضرورت مراقبت بیشتر همشهریان را الزام‌آور کرده تا با پرهیز از دورهمی‌ها بستر ارتقا سلامت و صحت فراهم آید.

امامی تصریح کرد: ۷۰ درصد مراجعین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مبتلایان سویه امیکرون تشکیل می‌دهد که در تعداد مراجعین و بستری‌ها رکورد جدیدی در این شهرستان در یک هفته اخیر به ثبت رسیده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد منطقی‌ترین راه در مقابله با این سویه خطرناک را تزریق هر ۳ دز واکسن اعلام کرد و افزود: در شهرها مراکز تجمیعی و در روستاها خانه‌ها بهداشت آمادگی کامل برای تزریق دز سوم واکسن را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۰۴ هزار نفر در شهرستان پارس‌آباد دز اول تا سوم واکسن را تزریق کردند و تزریق واکسن برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز آغاز شده است.

امامی عنوان کرد: ۹۴ درصد ساکنان شهرستان پارس‌آباد دز اول، ۸۲ درصد دز دوم، ۳۴ درصد دز سوم و تنها ۱۴ درصد کودکان دز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امیدواریم با مراقبت و دوراندیشی همشهریان همچون ۲ سال گذشته در ایام عید امسال شاهد از دست دادن عزیزان نباشیم و همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حفظ سلامت خود و همشهریان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی را در پیشگیری از بیماری و سویه امیکرون نظاره‌گر باشیم تا بیش از هر زمان دیگر سلامت مردم در گروه‌های سنی مختلف مهیا شود.

انتهای پیام
captcha