بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌‌ها برای اقناع مردم به انجام واکسیناسیون
کد خبر: 4038159
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌‌ها برای اقناع مردم به انجام واکسیناسیون

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر استفاده مؤثر از ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های اجتماعی برای ترغیب، تشویق و اقناع مردم به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تأکید کرد.

شست شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز، سوم اسفندماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان با بیان اینکه امروز تقریبا همه مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، اظهار کرد: فضای مجازی بستری مناسب و آماده برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مزایای واکسیناسیون است که از این بستر باید برای اقناع مردم استفاده شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های گسترده و همه جانبه کادر بهداشت و درمان در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و فعالیت‌های شبانه‌روزی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در امر آگاهی بخشی به مردم، افزود: هم اکنون کشور در پیک ششم کرونا و سویه‌ی اومیکرون قرار گرفته که بیش از همه کودکان را درگیر می‌کند، بنابراین ضرورت دارد اطلاع رسانی کامل و گسترده‌ای برای تشویق والدین برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال باید صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و شخصیت های مختلف و تبلیغات وسیع علوم پزشکی در سطح شهرها و روستاها برای ترغیب مردم برای تزریق واکسن کرونا را دارای اهمیت برشمرد و بیان کرد: اطلاع‌رسانی باید از حالت روزمرگی خارج شود و روش‌های نوین و جذاب‌تری را در این رابطه تبلیغ کرد.

وی بر ضرورت جلب توجه مردم و حساسیت آفرینی در آنان برای تکمیل فرآیند تزریق واکسن کرونا تأکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم به نتیجه‌ای ملموس و عینی دست پیدا کنیم باید یک اطلاع‌رسانی کامل از یک منبع و مرجع مشخص انجام شود واز پراکنده گویی و نشر اطلاعات غیر دقیق از کانال‌های مختلف پرهیز شود.

رمضانی با بیان اینکه در روزها و هفته‌های پیش رو مناسبت‌های مختلفی از جمله جشن نوروز را پیش رو داریم، یادآور شد: شورای اطلاع‌رسانی باید به شکلی هماهنگ عمل کند تا فرآیند و پروسه نشر اخبار و اطلاعات در قبل، حین و بعد از رویدادها در اختیار خود ما باشد و این امر باید به یک رویه تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha