تزریق بیش از ۸۰ درصد دز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4038399
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

تزریق بیش از ۸۰ درصد دز اول واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته افرادی که یک دز واکسن را دریافت کردند ۸۰.۹ درصد، ۷۱.۵ درصد دز دوم و ۲۷.۳ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا در استان را تزریق کردند.

علی افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربیعلی افشانی، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۴ دز واکسن در استان که با احتساب این تعداد کل واکسیناسیون به پنج میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

وی افزود: درصد پیشرفت واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در آذربایجان‌غربی بسیار قابل توجه است و افرادی که یک دز واکسن را دریافت کردند ۸۰.۹ درصد، ۷۱.۵ درصد دز دوم و ۲۷.۳ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا در استان را تزریق کردند.

افشانی بیان کرد: تعداد افرادی که دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند در آذربایجان‌غربی دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر است و افرادی که دز دوم را دریافت کردند نیز به دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۰۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۸۶۳ هزار و ۷۳۰ نفر نیز از جامعه هدف و کادر بهداشت و درمان دز سوم را دریافت کردند که امیدوارم با تسریع در انجام واکسیناسیون شاهد ریشه‌کنی این بیماری شویم.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کنترل بیماری کرونا کل جامعه باید مشارکت داشته باشند و مردم عزیز برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های‌شان باید واکسیناسیون را انجام دهند و ۸۰ هزار و ۱۳۱ نفر نیز بستری‌شدگان بهبودیافته هستند.

انتهای پیام
captcha