7 مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود
کد خبر: 4039870
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

7 مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: سی‎و‎دومین جشن نیکوکاری در روزهای 12، 13 و 14 با شعار «عیدی برای همه» در این استان همزمان با سراسر کشور همراه با افتتاح هفت مرکز نیکوکاری، برپایی میز خدمت، دیدار با خانواده‌های تحت حمایت برگزار می‌شود.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، 11 اسفندماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشن نیکوکاری در این استان، اظهار کرد: سی‎و‎دومین جشن نیکوکاری در روزهای 12، 13 و 14 با شعار «عیدی برای همه» در این استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان ‌کرد: در روز 12 اسفندماه در ۹۲۱ پایگاه ثابت و سیار خراسان‌جنوبی کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر و نیکوکار این استان برای نوروز محرومان و نیازمندان را جمع‌آوری خواهیم کرد. همچنین در روز 13 اسفندماه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک را در میعادگاه‌های نماز جمعه خواهیم داشت و در روز 14 اسفند نیز در صورت فراهم بودن شرایط در مدارس زنگ نیکوکاری زده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‎جنوبی با اشاره به اینکه افتتاح هفت مرکز نیکوکاری، برپایی میز خدمت، دیدار با خانواده‌های تحت حمایت و … از جمله برنامه‌های جشن نیکوکاری در استان است، اظهار کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق سرشماره #۰۵۶*۱*۷۷*۸۸ و یا با مراجعه به ۱۴۵ مرکز نیکوکاری در سطح خراسان‌جنوبی کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

وی گفت: در استان حدود ۴۱ هزار خانواده تحت پوشش داریم که در سال ۱۴۰۰ براساس نیازسنجی که صورت گرفته است ۱۲ هزار و ۹۰۰ قلم کالای ضروری به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال بین آن‌ها توزیع شده است.

عرب ادامه‌ داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ برای گازکشی، احداث حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند تحت پوشش ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان‌جنوبی در مراحل مختلف اختصاص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا به‎منظور آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان، ۷۴۵ دستگاه تبلت خریداری شده است که از این تعداد ۳۳۲ تبلت مربوط به سال ۱۴۰۰ است، اظهار کرد: پنج هزار و 901 فقره تسهیلات اشتغال، کارگشایی و درمان و شهریه به ارزش ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت نیز در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی هشت هزار و 781 فرزند یتیم و محسنین داریم که ۳۳ هزار و ۱۹۲ نفر حمایت آنان را برعهده گرفته‌اند، تصریح کرد: در زمینه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ برای پنج هزار و ۳۴۴ نفر فرصت شغلی به ارزش ۲۰۶ میلیارد تومان ایجاد شده است؛ سه هزار نفر نیز از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره گرفته‌اند.

 

 

انتهای پیام
captcha