شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات یزد ایجاد شود
کد خبر: 4039972
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات یزد ایجاد شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات، دستگاه‌ها و تشکیلات اداری استان یزد شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 11 اسفندماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم الهی است، اظهار کرد: این فرایض مهم آن گونه که باید و شاید جای خود را در جامعه پیدا نکرده است که البته ممکن است عده ای به دلیل اینکه نمی‌خواهند مورد تذکر واقع شوند، اجازه نداده اند که این فریضه برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومان(ع) به این دو واجب تأکید داشته اند، افزود: این دو از واجباتی هستند که اگر اجرا نشوند، کم کم بقیه واجبات نیز ترک می‌شود.

ناصری ادامه داد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به اندازه نماز است و همانطور که نباید نماز سبک شمرده شود، نباید این دو فریضه را نیز سبک شمرد.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: لازمه اولیه آن این است که هر اداره ای که شورای امر به معروف و نهی از منکر در آن تشکیل شد، اعضا آموزش ببینند همچنین امر به معروف را بشناسند و تکلیف خود را بدانند. کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید آداب آن را بداند و به نحوی عمل کند که دلزدگی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: در همه ادارات و تشکیلات باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و رؤسای ادارات نیز به عنوان رئیس شورا انتخاب شود.

امام جمعه یزد با تشریح فعالیت هایی که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید به آن بپردازند، عنوان کرد: کار این شورا بسیار دقیق و حساس است و باید به نحوی برخورد شود که ضرورت وجود آن مشخص شود. حتی در مساجد و محلات نیز می‌توان این شورا را تشکیل داد و به این وسیله به احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

یادآور می‌شود در این جلسه هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند و احکام رؤسای شورای امر به معروف ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تبلیغات اسلامی استان یزد، علوم پزشکی و حوزه علمیه اعطا شد.

انتهای پیام
captcha