راه‌اندازی ۸۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در اراک
کد خبر: 4040848
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

راه‌اندازی ۸۵ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در اراک

فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی85 صندق قرض‌الحسنه مردم پایه با محوریت مساجد در اراک راه‌اندازی شده‌اند.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، در آیین افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:امام حسین(ع) مظهر کرامت، غیرت، شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم هستند و نام‌گذاری ولادت حضرت اباعبدالله(ع) به نام روز پاسدار افتخاری بزرگ برای پاسداران حقیقی اسلام، ولایت و انقلاب است.

وی افزود: پاسداران با روحیه عاشورایی و الگوبرداری از نهضت حسینی(ره) در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی، سربازی از ولایت و وطن و خدمت صادقانه با مردم گام برمی‌دارند و سپاه پاسداران یک نهاد ولایی، انقلابی و مردمی است که با نقش آفرینی‌های مؤثر خود استقلال، آزادی، امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی را تضمین کرده است.

مهجوری بیان کرد: یکی از الزامات مهم گام دوم انقلاب ترویج روحیه ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی است. چراکه به برکت این روحیه و فرهنگ ارزشمند دستاوردهای زیادی حاصل شده و باید روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه بسیج با تکیه بر روحیه جهادی و انقلابی همواره در طول این سال‌ها کارآمدی و وفاداری خود به مردم را نشان داده، گفت: بسیج در هر شرایطی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و گروه‌های جهادی بسیج یکی از عرصه‌های خدمت بسیجیان به مردم است که گمنامانه به مردم در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: در سطح شهر اراک ۳۶۰ گروه جهادی سازماندهی شده که در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، نهضت کمک مؤمنانه، سازندگی و عمرانی، آموزشی و فرهنگی و کشاورزی به مردم به شکل جغرافیا محور خدمات ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از عرصه‌های فعالیتی گروه‌های جهادی بسیج است که در این راستا 85 صندق قرض‌الحسنه مردم پایه با محوریت مساجد در اراک راه‌اندازی شده‌اند و بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در این صندوق‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

سرهنگ مهجوری بیان کرد: در سال ۹۹ بسیج سازندگی اراک از ۲۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی اقدامات حمایتی و پشتیبانی در راستای تقویت و توسعه آنها انجام داد و در راستای توانمندسازی افراد بیش از ۶۵ دوره کارگاهی برگزار کرد و نهایتا بیش از ۲۶۰ اشتغالزایی در سطح اراک ایجاد شد و امسال نیز این رویکرد با قوت ادامه داشت و امیدواریم تا پایان سال نتایج خوبی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز به مناسبت ایام شعبانیه و به همت پایگاه‌های بسیج و صندوق‌های قرض‌الحسنه اراک شاهد افتتاح نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی واقع در خیابان امام خمینی(ره) جنب کانون بسیج سپاه ناحیه اراک هستیم و تمام مردم شریف استان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند و ضمن بهره‌مندی از تخفیفات این نمایشگاه از سایر محصولات نیز استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha