شیب افزایشی بیماری در خوزستان / لزوم آماده‌باش در تعطیلات
کد خبر: 4041536
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

شیب افزایشی بیماری در خوزستان / لزوم آماده‌باش در تعطیلات

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان و شیب افزایشی این بیماری خبر داد.

شیب افزایشی بیماری در خوزستان / لزوم آماده‌باش در تعطیلات

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا جانگران‌نژاد، رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز ۱۷ اسفندماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در چهارم اسفندماه، یک هزار و ۲۷۹ مورد مثبت و ۸۸ مورد بستری داشتیم اما در ۱۴ اسفندماه تعداد مبتلایان به ۳۰۰ نفر و موارد بستری به ۵۰ نفر کاهش یافت اما در دو روز اخیر موارد ابتلا و بستری سیر افزایشی داشته است به گونه‌ای که در ۱۵ اسفندماه ۴۲۷ مورد مثبت و ۱۶ اسفندماه ۵۷۳ مورد مثبت گزارش شده است بنابراین مجددا شیب بیماری رو به افزایش است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به نوروز و تعطیلات، این نگرانی وجود دارد که در این ایام مشکلاتی رخ دهد بنابراین باید آمادگی داشته باشیم تا مشکلی رخ ندهد.

جانگران‌نژاد گفت: برخی کشورهای اروپایی درگیر اُمیکرون BA.۲ هستند و شاید افزایش موارد ابتلا در خوزستان نیز به همین دلیل باشد بنابراین باید در آماده‌باش باشیم.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات باید از سوی ادارات رابطی در خصوص کرونا و طرح شهید سلیمانی در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع مشکل، با این افراد در ارتباط باشیم. مدیرانی که در این جلسه نیستند، شاید دیر توجیه شوند و این مساله ممکن است در همکاری‌ها تاثیرگذار باشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه همچنان برخی شرکت‌ها کاملا به تعهد خود در زمینه تامین خودرو برای طرح شهید سلیمانی عمل نکرده‌اند، گفت: هر چه تعداد خودروها کمتر باشد، تیم‌های عملیاتی نیز کاهش می‌یابند.

وی افزود: فعال شدن سامانه ۳۸۷۰ مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان در مورد کرونا در اهواز نتایج خوبی داشته که در حال پیگیری هستیم این سامانه در شهرهای دیگر نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha