آمادگی خراسان رضوی برای میزبانی از زائران با رعایت الزامات بهداشتی کرونا
کد خبر: 4042045
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

آمادگی خراسان رضوی برای میزبانی از زائران با رعایت الزامات بهداشتی کرونا

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آماده میزبانی شایسته از زائران در نوروز ۱۴۰۱ است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی ستاد ملی کرونا میزان دقیق تعداد دوز تزریق شده واکسن برای مراکز فروش بلیت و خدمات‌دهی در مبادی ورودی مشهد تعیین و اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد به‌طور وسیع اطلاع‌رسانی درباره نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ‌خصوص استفاده از ماسک در مبادی مواصالتی شهر کنترل و نظارت شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: فرماندار مشهد و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد نیازسنجی در حریم حرم مطهر رضوی در زمینه تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی را انجام و از بیشترین ظرفیت موجود برای ارائه خدمات به‌‌صورت شبانه‌روزی استفاده شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به گزارش رئیس کمیته حمل‌ونقل این ستاد در خصوص پیش‌فروش بلیت‌های راه‌آهن، هواپیما و اتوبوس از دی‌ماه گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌ بلیت‌های پیش‌فروش شده به اتمام رسیده، برای فروش فوق‌العاده اقدام و تمهیدات برای تأمین بلیت مورد نیاز مسافران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد آمارهای مقایسه‌ای سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ در خصوص کسری ناوگان حمل‌ونقل حوزه‌های ریلی و جاده‌ای بررسی شده و میزان کمبود ناوگان در جلسه‌ای با حضور فرماندار مشهد و اعضای کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان تعیین شده و توسط فرماندار مشهد از طریق مذاکره با وزیر کشور پیگیری و برای افزایش ظرفیت جابه‌جایی زائران اقدام شود.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی تصریح کرد: تمام مجتمع‌های رفاهی و نمازخانه‌های موجود در جاده‌های مواصلاتی به شهر مشهد بازدید می‌شود و نسبت به آماده‌سازی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام خواهد شد.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی سریع، دقیق و مناسب به زائران و مسافران نوروزی در مورد خدمات سفر اقدامات لازم انجام شود. همچنین کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد خدمات سفر باید تمام تلاش و همت خود را برای ارائه مطلوب خدمت به زائران خراسان رضوی به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه باید نظارت شبانه‌روزی بر بازار اقلام اساسی و مورد نیاز زائران و مسافران نوروزی باشد تا تخلفی صورت نگیرد، افزود: علاوه بر این باید نظارت‌های بهداشتی و ابلاغی از سوی ستاد کرونا نیز اجرا شود و با خاطیان برخورد مناسب و جدی صورت گیرد تا پس از تعطیلات دچار موج‌های بعدی کرونا نشویم.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرخراسان رضوی تصریح کرد: هماهنگی بسیار مناسبی بین ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر انجام شده و تلاش بر این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران استفاده کنیم.

گنابادی‌نژاد افزود: به ‌دلیل مناسبت‌ها و تعطیلات اسلامی و ملی پیش رو شرایط بسیار متفاوتی برای حضور زائران داخلی و خارجی در مشهد شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: نظارت ویژه پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای تأمین نان و میوه مورد نیاز در حریم حرم مطهر رضوی در دستور کار و اولویت قرار گرفته و با تمام مراکز اقامتی، هتل‌ها و رستوران‌ها مکاتبه خواهد شد تا نان مورد نظر از محل‌های تعیین شده تامین شود.

افزایش پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات ویژه رئیس و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان در مورد پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های نظارتی بازرسان در اطراف حرم مطهر رضوی افزایش و در خصوص مکان‌های مورد نظر از طریق نرم‌افزارهای مسیریابی موجود به ‌طور وسیع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی و نظارت در مبادی مواصلاتی توسط کمیته دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار است کمیته حمل‌ونقل نگاه و توجه ویژه‌ای به ایستگاه استقبال از بهار و مجتمع‌های خدمات رفاهی به زائران واقع در ملک‌آباد را داشته و تجهیز کند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد برای خدمات‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۱،گفت: مانور خدمت به زائران در کمپ غدیر با هماهنگی فرمانداری، شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد ساعت ۹ سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha