ترویج عملی؛ لازمه توسعه فرهنگ نماز در جامعه
کد خبر: 4042382
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد:

ترویج عملی؛ لازمه توسعه فرهنگ نماز در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ترویج عملی را لازمه توسعه فرهنگ نماز در جامعه دانست و بیان کرد: در این راستا و برای اثرگذاری بیشتر در بحث ترویج عملی از کارهای معمول و کلیشه‌ای پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، 21 اسفندماه در نشست شورای ستاد اقامه نماز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باتوجه به بازدیدهایی که از نمازخانه‌های بین راهی و ادارات استان داشتیم، شرایط مناسبی ندارند و این در شأن مردم ما نیست.

وی با اشاره به اینکه انجام بسیاری از اقدامات مستلزم پول و اعتبار نیست، افزود: این امور نیازمند همت، علاقه و عشق برای انجام می‌باشد که ساماندهی نمازخانه‌ها هم یکی از این کارها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ترویج عملی را لازمه توسعه فرهنگ نماز در جامعه دانست و بیان کرد: در این راستا و برای اثرگذاری بیشتر در بحث ترویج عملی از کارهای معمول و کلیشه‌ای پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اهمیت قائل شدن برای مباحث و مسائل دینی ادامه داد: ساعت برنامه‌ها و جلسات ادارات به گونه‌ای تنظیم شوند که با وقت نماز تداخل پیدا ننکند و مدیران و کارکنان بتوانند در نماز جماعت حضور داشته باشند.

وی به وضعیت نمازخانه در ادارات اشاره کرد و گفت: وضعیت نمازخانه و کتب قرآنی در بسیاری از ادارات چندان تعریفی ندارد لذا برای تمیز و تجهیز کردن نمازخانه ادارات باید اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اعلام اینکه برای ادای نماز سروقت باید برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، افزود: نماز آرامش‌دهنده قلب و روح و روان بوده است لذا این مهم باید به صورت عملی ترویج و فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج هم در ادامه اظهار کرد: نماز تنها در ادای این فریضه الهی خلاصه نمی‌شود لذا باید فلسفه فریضه الهی مورد توجه تأکید قرار گیر چراکه توجه به آن موجب رشد و ترقی جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماز بزرگترین عامل امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: وحدت و اخوت در نماز هویدا بوده و سرشار از شفا و رحمت است.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم در ادامه این نشست اظهار کرد: علاوه بر ایام نوروز در طول سال از نمازخانه‌های بین راهی و هم نمازخانه‌های موجود در مسافرخانه‌ها و هتل ها بازدید می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود دستگاه‌های دیگر هم ما را در مهیا کردن و تجهیز نمازخانه‌ها و تأمین اعتبار لازم برای این کار یاری کنند.

انتهای پیام
captcha