اعزام ۲ هزار اراکی به اردوی راهیان نور نوروزی
کد خبر: 4043712
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

اعزام ۲ هزار اراکی به اردوی راهیان نور نوروزی

فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح شهر اراک بیش از ۲ هزار نفر به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه در این شهرستان عصر چهارشنبه، 25 اسفندماه در حاشیه آیین اعزام کاروان‌های راهیان نور در گلزار مطهر شهدای اراک، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امروز ما جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان است و راهیان نور مؤثرترین روش و کارآمدترین راهکار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی یکی از نیازهای مهم گام دوم انقلاب است. لذا نیازمند ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس هستیم و با جهاد تبیین این فرهنگ نورانی و کارآمد را به نسل جدید منتقل کنیم که اردوهای راهیان نور از مصادیق جهاد تبیین در حوزه مبانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مهجوری بیان کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک فناوری نقش مهمی در ارتقای اقتدار کشور داشته و برپایی این اردوها در راستای قدرت ساز و تحول آفرین بوده و باید روز به روز تقویت شود.

وی ادامه داد: با توجه به مدیریت و کاهش شیوع بیماری کرونا اعزام حضوری اردوهای راهیان نور در دستور کار سپاه و بسیج قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون شاهد استقبال بسیار خوبی هستیم و این نشان از زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم به ویژه جوانان است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به برنامه‌های ناحیه بسیج اراک برای راهیان نور گفت: در سطح شهر اراک با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۲ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که هزار نفر آنها در قالب ۶ کاروان و طی ۶ مرحله از شهر اراک و هزار نفر هم که به شکل خانوادگی خودشان سفر می‌کنند و سپاه و بسیج ناحیه اراک در مناطق به آنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: ۴ کاروان قبل از ایام نوروز از اراک اعزام می‌شوند و ۲ کاروان در ایام نوروز انجام خواهد شد که در قالب سفری چهار روزه از مناطق عملیاتی سرزمین نور بازدید خواهند کرد.

مهجوری در پایان اظهار کرد: تزریق سه دُز واکسن برای تمامی زائرین الزامی است و از ابتدای حرکت کاروان تا انتهای اردو رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصل مهم است و همراه با کاروان‌های راهیان نور تیم‌های تخصصی بهداشت و درمان، مبلغان، راویان برجسته و تیم رسانه‌ای حضور دارند.

انتهای پیام
captcha