توصیه‌های دستگاه قضا اردبیل به مردم در تعطیلات نوروز
کد خبر: 4044438
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

توصیه‌های دستگاه قضا اردبیل به مردم در تعطیلات نوروز

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل در راستای تأمین امنیت و آسایش مردم استان با هماهنگی‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و با همکاری مردم امیدوار است که با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه سال جدید بر همه هم‌استانی‌ها،‌ توأم با شادی و امنیت پایدار باشد.

دستگاه قضایی مرتضی طاهری‌فرد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی و شادکامی همشهریان و هم‌استانی‌ها، اظهار کرد: شایسته است به‌منظور حفظ اموال و انفاس نسبت به رعایت موارد مربوطه اقدام شود.

وی افزود: در صورت خروج از منزل به‌منظور بازدیدهای عید و یا قصد مسافرت حتما درب‌های منازل و مغازه‌ها قفل و از صحت کارکرد آژیرها، دزدگیرها و دوربین‌های کنترلی اطمینان حاصل و از نگهداری طلا و جواهرات در داخل منازل خودداری و به افراد معتمد تحویل دهند و به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی یا انفجار و حوادث دیگر تمامی کنتورهای برق و گاز و آب قبل از خروج از منزل بسته شود.

طاهری‌فرد اظهار کرد: از توقف خودروهای سواری و خودروهای سنگین در معابر عمومی و خیابان‌ها و کوچه‌ها به منظوری جلوگیری از سرقت امتناع شود و خودروهای مازاد حتما در پارکینگ‌های عمومی متوقف شود و هرگونه اسباب‌کشی و جابه‌جایی اسباب و اثاثیه تا 13 فروردین سال جدید ممنوع است به محض مشاهده هرگونه جابه‌جایی وسایل در سطح شهر موضوع در اسرع وقت به پلیس 110 گزارش شود.

وی افزود: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیرهای داخل شهری و بین جاده‌ای موجب حفظ جان و جلوگیری از وقوع تصادفات جانی و مالی خواهد بود که برای سفر ایمن و حفظ جان از سرعت‌های غیر مجاز و سبقت‌های غیر ضروری امتناع شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل ادامه داد: پذیرش مسافر در سطح شهرستان و استان در خانه‌های شخصی و استیجاری تحت ضوابط قانونی و با نظارت اداره میراث فرهنگی و گردشگری خواهد بود و هر گونه اقدام غیرقانونی موجب برخوردهای مقتضی قانونی بوده و لازم است تا ادارات دولتی، مدارس، بانک‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی نسبت به اموال دولتی و عمومی موظف به خود مراقبتی کنند.

وی افزود: کشیک ثابت دادسرا همه روزه قبل از ظهر از ساعت 10 تا 13 و بعد از ظهر از ساعت 17 تا 20 در ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان واقع در شهرک زرناس آماده آرائه خدمات حقوقی و اخذ هرگونه شکایت و گزارش از مردم شریف خواهد بود و دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت و آسایش مردم شریف استان با هماهنگی‌های دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و با همکاری مردم امیدوار است با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه سال جدید بر همه هم‌استانی‌های عزیز توأم با شادی و امنیت پایدار باشد.

انتهای پیام
captcha