افزایش آموزش‌های بنیادی؛ راهکار ایجاد اشتغال
کد خبر: 4045344
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد:

افزایش آموزش‌های بنیادی؛ راهکار ایجاد اشتغال

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آموزش صحیح و افزایش بهره‌مندی مددجویان از آموزش‌های اساسی، بنیادی و مشاوره‌های تخصصی شغلی راهکاری در ایجاد اشتغال و هموار کردن مسیر تولید است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 8 فروردین در دیدار با مجید مؤمنی، مدیرکل و اعضای شورای مدیران این نهاد در استان، افزود: این نهاد حمایتی با کمک به افراد زیرپوشش و خدمت‌رسانی در بخش‌های تولید، خدمات و اشتغال‌آفرینی در راستای خودکفایی آنان اقدامات ارزشمندی انجام داده که این اقدامات در سال‌جاری باید شتاب بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامیدند و کمیته امداد نیز لازم است مانند سایر بخش‌ها با جدیت و افزایش روحیه امید و خودباوری، ایجاد اشتغال و توانمندسازی و کمک به تولید داخلی در تحقق این شعار بکوشد.

امام جمعه اراک از فعالان در مجموعه کمیته امداد کشور و استان به جهت خدمت به محرومان در راستای فقرزدایی تقدیر کرد و گفت: امید در سال‌جاری گام‌های بلندی برای خودکفایی اقشار نیازمند در این نهاد انقلابی برداشته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ماه بزرگ و با عظمت رمضان در پیش است، بیان کرد: ایجاد تحول درونی گام اول برای خودسازی در این ماه ارزشمند است و غفلت از خودسازی ضرر بزرگی در این ماه بندگی است.

وی آموزش درست و افزایش بهره‌مندی مددجویان از آموزش‌های اساسی، بنیادی و مشاوره‌های تخصصی شغلی را راهکاری در ایجاد اشتغال و هموار کردن مسیر تولید دانست و تصریح کرد: توسعه اشتغال و افزایش تولیدات با کیفیت و با بهره‌گیری از توان داخلی و آموزش نیروی انسانی ماهر می‌تواند ما را به جای وابستگی و وارد کننده به یک کشور صادر کننده تبدیل کند.

وی تأکید کرد: بهره‌گیری از فرصت‌ها و هدر ندادن وقت به عنوان یک گوهر ارزشمند از مهم ترین اولویت‌ها در سال جاری باشد.

جذب 78 میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، نیز گفت: با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و همراهی مسئولان، سال گذشته کمک‌های قابل توجهی در استان جمع‌آوری و میزان مشارکت مردمی به نسبت سال‌های گذشته رشد قابل توجه ۷۰ درصدی داشته است.

وی فزود: پنج هزار و ۸۰۰ نفر سال گذشته در طرح مواسات و همدلی همکاری داشتند و اقدامات خوبی در ساخت مسکن ایتام و محرومان استان انجام شد و کمیته امداد استان مرکزی موفق شد در طرح ایران مهربان رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی با بیان اینکه ساخت ۲۰۰۹ واحد مسکونی مددجویی در سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: امداد استان بیشترین اعتبارات را در سطح کشور با بیش از ۷۸ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان جذب کرده است.

انتهای پیام
captcha