فرمانده انتظامی آذربایجان غربی منصوب شد
کد خبر: 4053289
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی منصوب شد

سردار رحیم جهانبخش به سمت فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی منصوب شد.

رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ۸ اردیبهشت در سالن امام علی(ع) نیروی انتظامی در ارومیه برگزار شد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: وجود ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز نیروی انتظامی نشان‌دهنده این است که ناجا در عمل به وظیفه خود که تامین امنیت در کشور بوده، جانانه و ایثارگرانه در میدان حضور دارد.

سردار حسین اشتری افزود: امسال نیز ۶ نفر از نیروی‌های انتظامی در درگیری با اخلالگران و درگیری‌های مرزی به شهادت رسیدند چرا که به دلیل سنگینی وظیفه ناجا در حفظ امنیت تعداد درگیری‌های نیروهای انتظامی به مراتب بیشتر از سایر نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی در سطح کشور از مرز گرفته تا داخل شهر در حال جهاد است و البته در این راستا نیروهای سپاهی و ارتشی نیز از نیروهای پلیس حمایت لازم را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی تصریح کرد: دشمن از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بود که با هوشیاری مردم و فداکاری‌ نیروی مسلح تا به امروز در رسیدن به اهداف خود شکست خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای توسعه در هر کشوری وجود امنیت است و بدون امنیت امکان توسعه گردشگری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور وجود نخواهد داشت.

اعتماد به نصرت الهی ویژگی مسئولان اسلامی باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: طبق احادیث چندین دستورالعمل برای موفقیت مدیران جامعه اسلامی برشمرده است که از آن جمله می‌توان به ارتباط با خدا، صادقانه عمل کردن و اعتماد به نصرت الهی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی اضافه کرد: حضرت علی(ع) به محمدبن‌حنفیه به عنوان فرمانده جنگ بصره می‌فرمایند: فرزندم در عرصه مبارزه اگر کوه‌ها از جای خود حرکت کنند تو نباید حرکت کنی دندان‌ها را به هم بفشاری، جمجمه خود را در راه جنگ با دشمن به خدا عاریه دهی قدم‌ها را به زمین ستون بزنی، نباید زر و زیر و هیمنه دشمن تو را به خود جذب کند باید سیل عظیم دشمن را تا آخرین نفر از بین ببری و تا آخرین لحظه جنگ نباید متوقف شوی و بدان کمک و یاری از طرف خداوند است.

کاهش ۶.۲ درصدی جرائم در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: نیروی انتظامی نقش مهمی در تامین امنیت در سطح استان دارد و امروزه آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است در حالی که این استان در اوایل پیروزی انقلاب آبستن حوادث و فتنه‌های مختلفی بوده است.

محمدصادق معتمدیان تصریح کرد: آذربایجان غربی یک استان ثروتمندی از نظر برخورداری از منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری است اما در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود سرمایه‌گذاری آنگونه که باید و شاید پیشرفت نکرده و با وجود برقراری امنیت پایدار در استان شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۶.۲ درصدی جرائم در استان بودیم که نشان‌دهنده تلاش‌های نیروی انتظامی است و یکی از اولویت‌های سال جاری انسداد مرزهای آذربایجان غربی که نیاز است نگاه جدی به این موضوع شود.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: کاهش ۷.۸ درصدی سرقت، افزایش ۱۰ درصدی سرقت‌های خرد و کاهش ۱۱ درصدس تصادفات درون‌شهری از جمله اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته بوده است‌.

همچنان خادم مردم خواهم بود

فرمانده سابق نیروی انتظامی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه مسئولان نظام همگی باید خود را متعهد به حفظ خون شهدا بدانند، تصریح کرد: خون‌های زیادی برای دفاع از کیان کشور ریخته شده است که همین خون شهدا دین بزرگی بر گردن همگان نهاده است.

سردار مسعود خرم‌نیا افزود: بنده در چهار گوشه ایران اسلامی خدمت کرده و همچنان نیز در پای خدمت به مردم ایستاده و این بار در حوزه‌ای دیگر به عنوان یک مطالبه‌گر و دیدبان خادمی خواهم کرد.

گفتمان انقلاب؛ سرلوحه اقدامات ناجا

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در این مراسم بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در اولویت اقدامات این نهاد خواهد بود چرا که این گفتمان چاره‌ساز مشکلات بسیاری در کشور است.

سردار رحیم جهانبخش افزود: امروز اگر دشمن از نیروهای نظامی ایران می‌ترسد این ترس به گفتمان انقلاب برمی‌گردد و امروزه آنچه در عرصه جهانی به جمهوری اسلامی قدرت می‌بخشد تبعیت از این گفتمان است.

انتهای پیام
captcha