ملت ایران پاسخ امیدهای واهی آمریکا را در روز قدس دادند
کد خبر: 4053573
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

ملت ایران پاسخ امیدهای واهی آمریکا را در روز قدس دادند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز مردم در راهپیمایی قدس با عظمت حضور پیدا کردند؛ همان ملتی که دشمن انتظار داشت با تحریم‌ها از پای درآید، امروز به خیابان‌ها آمدند و پاسخ این امید و آرزوی واهی آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دادند.

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در تجمع پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به حضور حماسی مردم در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: آفرین بر ملتی که ولی زمان خود را شناخت و در دوره جاهلیت مدرن پرچم علوی را بر دوش گرفت.

وی با بیان اینکه به ملت آگاهی که حسین زمانش را به نیکی شناخت و پرچمی را که در علقمه با مظلومیت به زمین افتاده بود بر دوش گرفت تا انتقام خون شهدای کربلا را از ظالمان بگیرد، باید مرحبا گفت، افزود: اراده مردم شجاع و بصیر که همه سختی‌ها را تحمل کردند و در راه این پرچم اسلام ناب محمدی جان دادند و محاصره‌ها و تنگناهای اقتصادی را تحمل و تهاجم‌های فرهنگی را  درک کردند و دشمن را در همه عرصه‌ها شکست دادند و ولایت فقیه را پاس داشتند، باید تحسین کرد.

نقدی با تصریح اینک خداوند این تلاش‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران را بی‌نصیب نگذاشته و همه جا ما را پیروز کرده است، گفت: امروز مردم در راهپیمایی قدس با عظمت حضور پیدا کردند و پرچم انقلاب را برافراشته نگه داشتند؛ همان ملتی که دشمن انتظار داشت ۱۰، ۱۲ سال پیش که  تحریم‌های سخت تری اعمال کرد بعد از 6 ماه  برای مطالبه نان به خیابان بریزد و مقابل نظامی که خود ایجاد کرده بود، بایستد؛ امروز به خیابان‌ها آمدند و پاسخ این امید و آرزوی واهی آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه خداوند پاداش این ایستادگی را به خوبی داد و این ملت را در همه عرصه‌ها پیروز کرد، گفت: مسئله فلسطین یکی از مسائلی است که ملت ایران در میدان آن وارد شد و به عنوان یک نمونه از پیروزی‌های ملت ایران است.

مروری بر روند جنگ مسلمانان با رژیم صهیونیستی

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش نکبت بارش همیشه دست برتر را در تمام جنگ‌ها داشت و در سال ۱۹۴۸ وقتی با توطئه رژیم منحوس پادشاهی انگلیس بخش اصلی سرزمین فلسطین را صهیونیست‌ها غصب کرد،  کشورهای مختلف عربی خواستند به فلسطین کمک کنند اما در این جنگ شکست خوردند، بخش‌هایی را نگه داشتند اما نتوانستند صهیونیست را عقب برانند و در سال ١٩٦٧ میلادی وقتی که صهیونیست‌ها روی زمین قدر گرفته بودند، به این مناطق حمله کردند و همان جاهایی هم که کشورهای عربی در اختیار داشتند در شش روز آن‌ها شکست دادند و  به عقب راندند.

نقدی افزود: در سال ١٩٧٣ میلادی هم مصر و اردن و سوریه و چند کشور دیگر خواستند انتقام آن جنگ را بگیرند اما قبل از اینکه وارد عمل شوند با کوچک‌ترین پیروزی و کسب کمترین پیشروی‌ها بلافاصله در روز بعد عقب رانده شدند و شکست خوردند و از این میدان خارج شدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در سال ١٩٨٢ میلادی وقتی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد نیمی از لبنان را تصرف و بیروت پایتخت لبنان را تقریبا به محاصره در آورد. همیشه رژیم صهیونیست روی نوار پیروزی حرکت می‌کرد و یک تنه چندین ارتش کشورهای اطراف خود را و کشورهای نوار بعدی که به کمک آن‌ها می آمدند، شکست داد اما از روزی که فرزندان امیرالمومنین(ع)  وارد میدان شدند و پرچم را در دست گرفتند، از آنجا شکست‌های این کشور همیشه پیروز و رژیم منحوس صهیونسیت شروع  شد و طعم اولین شکست‌ها را چشید.

وی با بیان اینکه پرچمی که حزب‌الله لبنان با الهام از انقلاب اسلامی برافراشت صهیونیست‌ها را برای اولین بار از سرزمینی که اشغال کرده بودند عقب راند، افزود: از آن روز که اینان با حرکت حزب‌الله عقب رانده شدند، رژیم صهیونیستی حتی طعم یک پیروزی را نچشیده و همه عملیات‌هایشان با شکست مواجه شده است. حزب‌الله نه نتها او را بیرون راند بلکه وقتی حمله کرد با جنگ ٣٣ روزه اسرائیل را شکست داد.

ثمره جهاد جوانان ایران، آشنایی ملت‌های منطقه با مقاومت بود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران  با تأکید بر اینکه این عظمت با الهاماتی که از آموزه‌های ملت قهرمان ایران با ایستادگی در مقابل استکبار به آن‌ها دادند، به دست آمد، گفت: ثمره جهاد جوانان ایران بود که ملت‌های منطقه را با مقاومت و ایستادگی و صبر در مقابل دشمن آشنا کردند و این ایستادگی را خداوند بی پاسخ نگذاشت. وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و پیروزی‌هایی که به این ملت عطا کرده ادامه خواهد داشت و این پیروزی با فتح بیت‌المقدس تکمیل خواهد شد و این فتح نزدیک است.

نقدی تصریح کرد: علائم این پیروزی آشکار است و قیام مردم سرزمین‌های رژیم اشغالی در قلب رژیم صهیونیستی به دنیا این علامت را مخابره کردند لذا اگر از پیروزی قریب‌الوقوع صحبت می‌شود، یک مسئله ذهنی نیست و این قطعیت فقط در بیان ما نیست، آن‌ها باید قبل از اینکه دست مجاهدان به آن‌ها برسد، چمدان‌هایشان را بردارند و بروند.

بزرگترین کمک مردم، ایستادگی در مشکلات است

وی با تأکید اینکه همه باید دست به دست هم دهیم چون جز با همکاری و همیاری همه ما دولت اسلامی شکل نخواهد گرفت، گفت: بزرگترین کمکی که مردم توانستند انجام دهند ایستادگی در مسیر و صبر کردند در مشکلات بوده است و همه ما باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم و صراط مستقیم را پیش روی خودبگذاریم  و یک الگوی تمام عیار برای همه دنیا ارائه دهیم.

نقدی با یادآوری اینکه بیشترین چیزی که برای تحقق دولت اسلامی نیاز داریم امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: دولت برای مردم و مردم برای دولت و مردم در میان خود همه جا معیار و شاخص را اسلام قرار دهند و امر به معروف کنند و این مهم‌ترین ابزار ما برای تحقق دولت  اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان افزود: ملت فلسطین امروز می‌بیند که مردترین مردانی که در دفاع از آن ایستادند شاگردان مکتب اهل بیت(ع) هستند و این مهمترین درس و مقدمه پیروزی بزرگی است که وعده داده شد.

انتهای پیام
captcha