لزوم حمایت قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4054201
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

لزوم حمایت قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم حمایت قضایی از شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: عزم دستگاه قضایی برای حمایت از قوه مجریه و بنگاه‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال، جزم است.

یداله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین معارفه رئیس دادگستری شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه حمایت قضایی از مالکیت معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان امر ضروری و بسیار مهمی است، گفت: بر مبنای شعار سال، باید محصول فکر، اندیشه، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گیرد.

موحد افزود: یکی از محورهای اصلی راهبرد دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱ بنا به تاکید رئیس قوه قضاییه، ایجاد همدلی، همراهی و هماهنگی با دولت و اجزای دولت در تمامی سطوح است تا در راستای حل و فصل مشکلات معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی مردم گام برداشته شود و البته باید توجه داشت که در این رابطه دستگاه قضایی مسئول نیست و همکار و پشتیبان است.

وی بر لزوم حمایت قضایی از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که ثروت و دانش در کنار یکدیگر قرار گیرند و اثرات آن در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی جاری و ساری شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی فرایندهای خود را دانش بنیان کنند، اقتصاد مقاومتی در کشور شکل می‌گیرد زیرا تنها مسیر مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تلاطم‌های بین‌المللی این است که اقتصاد ما دانش بنیان شده و محصولات واحدهای تولیدی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شود.

موحد بیان کرد: امروز اگر بتوانیم محصولات و مؤسسات دانش‌بنیان را از جهات مختلف در پوشش حمایتی داشته باشیم و بازار محصولات دانش بنیان را توسعه دهیم، در حقیقت از این بخش‌ها حمایت کرده‌ایم و این ها می‌توانند نیازهای بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی را تامین کنند در نتیجه کشور از واردات این محصولات بی نیاز شده و تحریم‌ها کمتر بر اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: عزم دستگاه قضایی برای حمایت از قوه مجریه و بنگاه‌های تولیدی در راستای تحقق شعار سال، جزم است و این امر در شهرستان‌هایی که قطب اقتصادی هستند از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اولویت دیگر دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱، مقابله جدی و قاطع با مفاسد و مظاهر فساد است. قوه قضاییه در طول سنوات گذشته به شکلی برجسته و با اراده‌ای پولادین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی حرکت کرده است و در سال جاری با اقتدار بیشتری این راهبرد را دنبال می کند.

موحد با بیان اینکه بهترین و مهمترین نوع حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است، تصریح کرد: باید بدون اغماض و تبعیض با فساد برخورد کرد زیرا امنیت اقتصادی موضوع بسیار مهمی است و تمامی نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی باید این موضوع را با حساسیت ویژه‌ای دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه برخی با دروغ پراکنی، تهمت و شایعه‌سازی امنیت روانی مدیران تولید را دچار اختلال می‌کنند، تاکید کرد: نباید اجازه داد افرادی بدون مستندات و استدلال، آسیب حیثیتی به مدیران تولید وارد کنند زیرا این امر موجب تزلزل اراده مدیران اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام
captcha