پیام تبریک رئیس جمهور مسیحی سودان جنوبی به مسلمانان
کد خبر: 4054730
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

پیام تبریک رئیس جمهور مسیحی سودان جنوبی به مسلمانان

رئیس جمهور سودان جنوبی در پیام خود به مناسبت عید فطر خواستار صلح سراسری در این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از The City Review، سالوا کی‌یِر مایاردیت در پیام خود گفت که زمان آن فرا رسیده است که مؤمنان مسلمان و سایر مذاهب با استفاده از این جشن‌ها دوباره خود را برای صلح در کشور متعهد کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که برادران و خواهران مسلمان ما در سراسر سودان جنوبی به مسلمانان جهان در جشن پایان ماه مبارک رمضان می‌پیوندند، من و خانواده‌ام صمیمانه‌ترین سلام‌های خود را به آنها می‌فرستیم. در چنین روزهایی، ما تشویق می‌شویم که تعهد خود را به دعا کردن تجدید کنیم. همچنین روزی است که به عنوان یک کشور گردهم می‌آییم تا برای صلح و بخشش دعا کنیم.

کی‌یِر در نامه خود خطاب به مسلمانان این کشور افزود: ما به عنوان یک کشور تنها در صورتی می‌توانیم پیشرفت کنیم که همزیستی مسالمت آمیز و بخشش را بپذیریم.

او از مسلمانان به خاطر تمایلشان به حفظ تعالیم خدا و کمک به فقرا در میان خود پس از نمایش یک ماهه فداکاری که با روزه، سخاوت و مسئولیت‌پذیری در برابر خداوند مشخص شده بود، تمجید کرد.

سودان جنوبی از سال 2011 و زمانی که در جریان همه‌پرسی از سودان جدا شد، شاهد درگیری‌های قبیله‌ای با دولت مرکزی بوده است. بیشتر ساکنان این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha