آموزش و پرورش در امتحانات به شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت کند
کد خبر: 4055169
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

آموزش و پرورش در امتحانات به شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت کند

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: شرایط کرونا قابل محاسبه نیست و هر آن ممکن است با شرایط دیگری مواجه شویم بنابراین باید از عادی‌انگاری پرهیز و وضعیت فعلی حفظ شود.

آموزش و پرورش در امتحانات، به شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت کندبه گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۱۷ اردیبهشت‌ در استانداری خوزستان برگزار شد‏، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده اکنون وضعیت کرونا در خوزستان مساعد است. البته شرایط کنونی نباید منجر به عادی‌انگاری شود و همچنان باید همه زیرساخت‌ها برای مقابل با کرونا حفظ شود و  آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشیم.

وی افزود: شرایط کرونا قابل محاسبه نیست و هر آن ممکن است با شرایط دیگری مواجه شویم، بنابراین باید از عادی‌انگاری پرهیز و وضعیت فعلی حفظ شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر راه‌اندازی مجدد گشت‌های مشترک بهداشتی نظارت بر اماکن عمومی، گفت: باید به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت و بر رعایت این موارد نظارت شود.

حیاتی بیان کرد: باید بر تکمیل واکسیناسیون تاخیری‌ها در تزریق دوز دوم و سوم و تزریق واکسن برای آن‌هایی که واکسن تزریق نکرده‌اند، اهتمام ورزید. با توجه به اینکه اکنون فصل امتحانات آموزش و پرورش است، می‌توان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گروه سیار واکسیناسیون در مدارس با پوشش کم واکسیناسیون مستقر کرد.  

حیاتی گفت: اکنون آموزش در مدارس تمام شده و آموزش و پرورش باید در برگزاری امتحانات به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقت کند.

وی با تاکید بر ادامه اطلاع‌رسانی در مورد کرونا افزود: هر چند بازگشایی‌ها به صورت وسیع انجام شده است، اما بازگشایی به معنی پایان کرونا نیست و باید آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط احتمالی را داشته باشیم.

همچنین، محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهش شاخص‌های بیماری اظهار کرد: در دو هفته اردیبهشت‌ماه، موارد ابتلا به بیماری ۴۶ درصد، موارد بستری ۴۰ درصد و موارد فوت ناشی از کرونا ۵۵ درصد کاهش داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که یک هزار و ۲۷۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌اند. ۱۳ نفر نیز اینتوبه شده‌اند.

وی افزود: با توجه به سیر نزولی شاخص‌های بیماری‏، خطری که اکنون ما را تهدید می‌کند‏ کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری است که می‌تواند خطرناک باشد.

سرمست با اشاره به روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: همچنان میزان پوشش واکسیناسیون تغییر زیادی نداشته به گونه‌ای که اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۴ درصد‏، نوبت دوم ۷۳.۶ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۳.۳ درصد است.

وی افزود: پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی نیز ۸۴ درصد و نوبت دوم ۶۸.۳ درصد است که باید پوشش واکسیناسیون این افراد نیز تکمیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنان بهداشت نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی را انجام می‌دهد. حوزه درمان نیز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارد.

انتهای پیام
captcha