3 شرط الزامی برای ثبت‌نام حج تمتع 1401
کد خبر: 4055602
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

3 شرط الزامی برای ثبت‌نام حج تمتع 1401

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی از آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ در این استان خبر داد و گفت: سه شرط برای ورود به کشور عربستان الزامی است که متقاضیان باید این شروط را رعایت کنند.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: درگاه ثبت‌نام برای متقاضیان حج تمتع که در سال ۹۹ ثبت‌نام و هزینه سفر خود را واریز کردند، از روز گذشته باز شده و این گروه می‌توانند برای نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.

نوفرستی ادامه داد: متقاضیان زیر ۶۵ سال می‌توانند اقدام کنند؛ البته این افراد باید حتما دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده و دارای شرایط جسمی مناسب باشند.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای قطعی کردن ثبت‌نام خود به مدت ۷۲ ساعت مهلت دارند از طریق مراجعه حضوری به دفتر کاروان‌ها و یا ثبت‌نام در درگاه reserve.haj.ir اقدام کنند؛ اگر تا این مدت این اقدام صورت نگیرد افراد دیگری خواهند شد.

نوفرستی بیان کرد: واکسیناسیون حجاج الزامی بوده و زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند و از بین واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت عربستان واکسن آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون کشور است.

وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان حج و زیارت سه شرط پذیرش حجاج زیر ۶۵ سال بودن، واکسیناسیون با واکسن‌های مجاز اعلام شده از سوی عربستان و گواهی آزمایش منفی ابتلا به کرونا برای ورود به عربستان الزامی است، یادآور شد: هشت کاروان با ظرفیت یک هزار و 16 زائر در استان تعبیه شده که دو کاروان از اهل تسنن و مابقی تشیع هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: عربستان، امسال سهمیه یک میلیون نفری برای حج تمتع تعیین کرده است که ۱۵۰ هزار نفر از حجاج داخل و ۸۵۰ هزار نفر از خارج عربستان در مناسک حج تمتع حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha