دانش‌آموزان و فرهنگیان خوزستان واکسیناسیون خود را کامل کنند
کد خبر: 4055982
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

دانش‌آموزان و فرهنگیان خوزستان واکسیناسیون خود را کامل کنند

معاون سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خواستار تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان استان شد.

دانش‌آموزان و فرهنگیان خوزستان واکسیناسیون خود را کامل کنندبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمود معزی، معاون سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ سلامت که امروز ۲۰ اردیبهشت‌ در دبستان گلدشت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سلامت مهمترین و محوری‌ترین شاخص توسعه است و در آموزش و پرورش نیز سلامت دانش‌آموزان محور اصلی است. از همکاران و دانش‌آموزانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، خواهش می‌کنم که واکسیناسیون را کامل کنند تا شاهد ریشه‌کن شدن ویروس و ارتقای سطح سلامت باشیم.

وی ادامه داد: امسال شعار هفته سلامت، «سلامت ما، سلامت سیاره ما» انتخاب شده است یعنی اگر ما سلامت باشیم، سیاره نیز سلامت خواهد بود؛ البته در این رابطه سلامت محیط، خانه، خانواده و مدرسه نیز ملاک است.

معاون سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه همه اتفاقاتی که در محیط می‌افتد ماحصل کارهای ما است، گفت: اگر از اهمیت تفکیک زباله صحبت می‌شود به این معنا است که در خانه باید زباله‌های تر و خشک را از هم جدا کرد تا محیط زیست سالم بماند. اگر درباره ضررهای دخانیات صحبت می‌شود به این دلیل است که برای سلامتی بدن ما بد است.

معزی با بیان این‌که سلامتی باید به کل جامعه تسری پیدا کند، ادامه داد: باید مواد غذایی خوب و باکیفیت در دسترس شهروندان قرار گیرد و مصرف شود که تامین آن وظیفه دولتمردان است. توجه به پیشگیری از بیماری و استفاده از مواد غذایی باکیفیت بسیار مهم است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما سفیران سلامت هستید و علاوه بر اینکه باید مراقب سلامتی خود باشید، باید مراقب سلامتی خانواده و محیط نیز باشید.

همچنین ناصر ضیغمی، معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی است که بحث خودمراقبتی را در قالب سفیران سلامت در مدارس داریم؛ اگر ما از خود و خانواده خود مراقبت کنیم سلامتی که همه به دنبال آن هستند را به دست خواهیم آورد.

وی ادامه داد: باید مراقب محیط زیست، هوا، آب و کره زمین باشیم و فارغ از نژاد، رنگ و زبان باید از سیاره خود مراقبت کنیم کما اینکه کرونا ثابت کرد که یک بیماری از یک کشور می‌تواند در کوتاه مدت شیوع پیدا کند و به همه نقاط جهان برسد و این نشان‌دهنده این است که بنی آدم اعضای یکدیگرند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: خوزستان یکی از استان‌هایی است که هنوز پوشش واکسیناسیون آن در مقایسه با استان‌های دیگر به حد کفایت نرسیده است. با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پوشش مناسب واکسیناسیون، می‌توانیم بیماری را به کنترل درآوریم تا به زودی پایان پاندمی توسط سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت کشور اعلام شود. اگرچه بیماری کرونا به گونه‌ای است که باید با آن زندگی کرد و مانند دیگر بیماری‌های ماندگار خواهد بود.

ضیغمی در پایان گفت: افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند چه نوبت اول و چه نوبت‌های دوم و سوم، حتما برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا روند کاهشی بیماری را در استان خوزستان و در کشور حفظ شود.

انتهای پیام
captcha