شهادت خبرنگار الجزیره بیانگر خوی وحشی‌گری صهیونیست‌هاست
کد خبر: 4056811
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کمیته حمایت از انقلاب فلسطین:

شهادت خبرنگار الجزیره بیانگر خوی وحشی‌گری صهیونیست‌هاست

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در بیانیه‌ای به مناسبت روز نکبت(یوم النکبه) این روز را نشان دهنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین دانست و شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی در آستانه این روز را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری صهیونیست‌ها دانست.

شهادت خبرنگار الجزیره نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری صهیونیست‌هاستبه گزارش ایکنا؛ متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفت، بدین شرح است: پانزدهم ماه می سال 1948 که یادآور یکی از تأسف‌بارترین وقایع بشری قرن بیستم است در تاریخ فلسطین یوم النکبه نام گرفت و طی آن رژیم جعلی صهیونیستی که از شقی‌ترین رژیم‌هاست، به پشتوانه امپریالیسم جهانی و دولت‌های استعمارگر، خون جمع زیادی از ملت مظلوم فلسطین را بر خاک ریخته و هزاران فلسطینی را از سرزمین آبا و اجدادیشان اخراج کرد، این روز یادآور آوارگی مردم فلسطین از خاک آبا و اجدادی شان و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی و شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی است و در چنین روزی فلسطینیان و امت اسلام در معرض بزرگ‌ترین فاجعه در طول تاریخ خود قرار گرفتند و فلسطین به اشغال جنایتکاران صهیونیستی درآمد و صاحبان اصلی از سرزمین مادری شان بیرون رانده شدند و در مناطق مختلف جهان آواره گشتند و هنوز زندگی بسیار سختی دارند.

روز نکبت روزی است که دشمن صهیونیستی موجودیت دروغین خود را به قیمت ریختن خون انسان‌های بی گناه، درد و رنج‌های بی حد و اندازه، تخریب شهرها و روستاها، مصادره اراضی، توسعه شهرک‌ها، تخریب آثار باستانی و مقدسات اسلامی و هر آنچه که رنگ و بوی فلسطینی و اسلامی داشت، اعلام کرد.

در طول سالیان پس از آن نیز بر خلاف اصول اعلامیه حقوق بشر و علی‌رغم اینکه به موجب اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری اخراج یا انتقال اجباری جمعیت از مصادیق جنایت علیه بشریت ذکر شده است، رژیم جعلی صهیونیستی ضمن ادامه تضییع حقوق واضح ملت فلسطین و اعمال جنایات بی‌شمار، از هر نوع اقدام خصمانه‌ای برای بیرون راندن هر چه بیشتر مردم این سرزمین از خانه و کاشانه‌شان فروگذار نکرده است.

اگرچه یادآوری این روز نکبت‌بار برای ملت فلسطین تلخ و رنج‌آور است اما همه ساله در چنین روزی فلسطینیان و بسیاری از مردمان آزاده در سراسر جهان با برگزاری تجمعات و تظاهرات اعتراض‌آمیز به جهانیان یادآور می‌شوند که این حق پایمال شده، هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

رژیم جنایت‌کار صهیونیست نشان داده است که در راستای اهداف شوم خود، بی‌توجه به تمامی اصول اخلاقی و انسانی است و با زیرپا نهادن همه قوانین و مقررات بین‌المللی قادر است از هیچ جنایتی دریغ نورزیده و در تازه‌ترین اقدام خود با به شهادت رسانیدن خبرنگار شبکه الجزیره، آشکارا قوانین بین‌المللی را به سخره گرفته است و اطمینان دارد که علی‌رغم این گونه جنایات آشکار، همچنان از حمایت های بی‌دریغ نظام سلطه جهانی برخوردار خواهد بود.

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را نوید می‌دهد. از زمان اشغال فلسطین، آزادگان و مبارزان حق‌خواه بی‌وقفه خیزش پر قدرت خود را پیش برده‌اند و موانع بی‌شماری را از سر راه برداشته و از تبلیغات وسیع دشمن در مقابله با اسلام، تفرقه‌افکنی میان ادیان، تلاش‌های جاسوسی و اطلاعاتی، انواع طرح‌ها و برنامه‌های پیچیده و ...عبور کرده و گام‌های استواری را درمسیر بیداری، عزت و آزادگی و رهایی سرزمین‌های غصب‌شده فلسطین برداشته‌اند و این موج می‌رود تا در نزدیک‌ترین زمان پیش رو حکومت عنکبوتی صهیونیست‌ها و دجالان زمان را به نابودی بکشاند.

یوم النکبه سرآغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه یک ملت بی‌دفاع است. در طول ده‌ها سال گذشته رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای سرکوب گسترده فلسطینیان و ارتکاب جنایت‌های هولناک علیه آنها دریغ نکرده است. بازداشت‌های روزمره فلسطینیان در نقاط مختلف قدس اشغالی و کرانه باختری، شکنجه اسرای فلسطینی و تشدید محاصره علیه اهالی غزه تنها جزئی کوچک از جنایت‌های تل آویو علیه فلسطینیان محسوب می‌شود و این در حالی است که این ملت یک لحظه از فکر آزادی خاکشان مایوس نشده و با مقاومت‌های بزرگ خود رسیدن به این آرزو را محقق می‌سازند. چنانکه حوادث و اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد دشمن از تحقق آن روز هراسناک شده است.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در سالروز تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی (یوم النکبه) ضمن محکوم نمودن جنایت اخیر مزدوران صهیونیسم در سرزمین‌های اشغالی و نیز به شهادت رسانیدن خبرنگار شبکه جهانی الجزیره از همه مسلمانان و مردم آزاده جهان دعوت می‌نماید که در کنار مردم فلسطین ایستاده و تا دستیابی حقوق از دست رفته ایشان از این ملت مظلوم حمایت کنند.

این کمیته ضمن محکوم‌کردن این رویداد تاریخی و همدردی با مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد حق بازگشت آوارگان فلسطین حقی است مقدس و غیر قابل سازش و به حول قوه الهی به زودی میسر گشته و فلسطینیان با پایداری‌، عزم و اراده استوار به دفاع از حقوق خود همچنان تا رهایی کامل سرزمین خود به پیش می‌روند چرا که شکست صهیونیست‌ها به مسئله‌ای امکانپذیر، عملی و حتمی تبدیل شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جشن آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت همه آوارگان از تمام نقاط دنیا به آن خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha