بیانیه سفارت فلسطین در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله
کد خبر: 4056872
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
در جمع سفرای کشورها در تهران قرائت شد؛

بیانیه سفارت فلسطین در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله

سفارت فلسطین در تهران بیانیه‌ای را با عنوان «ترور شهید کلمه و عروس بیت‌المقدس شیرین ابوعاقله» را هم‌زمان با هفتاد و چهارمین سالگرد یوم النکبه فلسطین منتشر کرد.

بیانیه سفارت فلسطین در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقلهبه گزارش ایکنا؛ «سلام الزواوی» سفیر فلسطین در تهران این بیانیه را امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در جمع سفرای کشورهای مختلف در ایران در سفارت فلسطین در تهران قرائت کرد.


  • بیشتر بخوانید:

گشایش دفتر یادبود خبرنگار الجزیره در تهران + عکس


متن این بیانیه که در مراسم گشایش دفتر یادبود شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید فلسطینی در سفارت فلسطین در تهران قرائت شد، بدین شرح است:

فلسطین اشغالی خبرنگار مبارز شیرین ابوعاقله و شهید کلمه و بازگوکننده حقیقت را وداع گفت.

شیرین شهید به کاروانی ملحق شد که فلسطین آنان را هر روز تقدیم ملت می‌نماید.

شهدایی که به وسیله ارتش اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیدند؛ ارتشی که رژیم اشغالگر با گستاخی هر چه تمام‌تر آن را ارتش دفاع از اسرائیل نامیده است.

ارتشی که علیه قیام به دستان و بازگوکنندگان حقیقت و ثبت‌کنندگان جرم‌های رژیم اشغالگر علیه فرزندان مبارز ما دست به کار شده است.

این ترور همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین (یوم النکبه) اتفاق افتاد و ما به جامعه بین‌المللی می‌گوییم ظلم بس است. سیاست یک بام و دو هوا بس است‌. اشغال فلسطین جرمیست که به مرور زمان ساقط نمی‌شود.

بیانیه سفارت فلسطین در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله

اشغال فلسطین توسط نیروی اشغالگر اسرائیلی و ناتوانی جامعه بین‌المللی در اجرای قوانین مشروع بین‌المللی مربوط به فلسطین نشان می‌دهد که ملت فلسطین در برابر جرم مضاعف قرار گرفته است.

شیرین قهرمان جان خود را برای دفاع از مسئله فلسطین و ملت خود مانند ده‌ها خبرنگار دیگر که بازگوکننده درد مادران شهدا و اسرا و ملتمان در اردوگاه‌ها و شهرها و روستاهای فلسطین بودند و توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیدند تقدیم نموده است.

خبرنگاران ما مسلح به کلمه و میکروفون و لباس خبرنگاری همیشه در معرض حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل بوده و هستند و شیرین در میدان کار خود به شهادت رسید در حالی که در دستان خود میکروفون داشت نه تفنگی مانند تفنگ صهیونیست‌ها که او را با دقت و به عمد مورد هدف قرار داد.

شیرین عروس بیت‌المقدس است. عروس آسمان؛ عروسی که اخبار جنایت‌های ارتش اشغالگر اسرائیل را پوشش می‌داد و امروز خود خبر شد.

شهادت شیرین ابوعاقله ما را از هر گروه و ایده‌ای زیر پرچم فلسطین متحد کرد، پرچمی که عنوان حاکمیت و هویت ملی ماست.

ما انجام تحقیقات مشترک با نیروهای اشغالگر را رد کردیم؛ چرا که به آنها اطمینان نداریم و به دادگاه بین‌المللی رجوع خواهیم کرد تا مجرمان به سزای عمل خودشان برسند.

در حالی که به خودمان تسلیت می‌گوییم به خانواده شیرین شهید و همکاران و دوستان و خبرنگاران و تمامی کسانی که این جنایت را محکوم کردند نیز تسلیت می‌گوییم و نقش رسانه‌های گروهی دنیا و جهانیان و هر که این جنایت دردناک را محکوم کرده است، می‌ستاییم؛ جنایتی که له محکومیت رژیم آپارتاید اسرائیلی انجامیده است.

در پایان به شما می‌گویم که هر چقدر هم که زمان ببرد زمین همواره اشغالگرش را طرد می‌نماید.

انتهای پیام
captcha