استان مرکزی در شرایط پایدار کرونایی قرار دارد
کد خبر: 4056892
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

استان مرکزی در شرایط پایدار کرونایی قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه شرایط کرونایی استان مرکزی، 11 شهرستان زرد و یک شهرستان آبی را نشان می‌دهد، اعلام کرد: شرایط استان در حال حاضر به شرایط نسبتاً خوب و پایداری رسیده است.

اخرین وضعیت کرونایی در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، اعلام کرد: طبق اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرستان‌های اراک، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، شازند، محلات، آشتیان، تفرش، فراهان، کمیجان به ترتیب در وضعیت زرد و تنها شهرستان ساوه در وضعیت آبی قرار دارند. خوشبختانه در این رنگ‌بندی رنگ‌های قرمز و نارنجی دیده نمی‌شود که نشان از وضعیت نسبتاً پایدار و مطلوب وضعیت کلی استان در هفته پیشرو است.

جمالیان اضافه کرد: اینکه شرایط استان در حال حاضر به شرایط نسبتا خوب و پایداری رسیده اولاً به دلیل زحمات کادر بهداشت و درمان و دوم همراهی و همکاری مردم و مسئولان بوده است. البته تأثیر واکسن و آمار خوب واکسیناسیون در استان نیز یکی از دلایل مهم مدیریت و مهار نسبی این بیماری در استان در هفته‌های اخیر بوده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه شرایط فعلی سست و ناپایدار است و احتمال شکستگی و بازگشت به روزهای پرخطر و شرایط بحرانی وجود دارد، گفت: همچنان نیاز است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه بالا باشد و مردم نیز نسبت به توجه به این بیماری اهمیت دهند.

انتهای پیام
captcha