برپایی نمایشگاه کتاب مورد نیاز مردم بود
کد خبر: 4057259
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
وزیر ارشاد در پاسخ به ایکنا:

برپایی نمایشگاه کتاب مورد نیاز مردم بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب، یک جشنواره بزرگ فرهنگی است و استقبال مردم در همین روزهای نخست نشان می‌دهد چقدر برگزاری این رویداد، مورد نیاز جامعه ما بوده است.

برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب تصمیم درستی بود/ استقبال مردم نشان می‌دهد جامعه نیازمند نمایشگاه کتاب بوده استمحمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تجربه برگزاری اولین نمایشگاه حضوری در دوره وزارت خود را خوب توصیف کرد و گفت: زمانی که می‌خواستیم کار را شروع کنیم، دورنمای کار، یک مقدار برای ما مبهم بود که آیا می‌توانیم این کار را به‌ صورت فیزیکی برگزار کنیم یا خیر؛ زیرا به دلیل شرایط کرونایی، دوستان ما هم دچار همین ابهام بودند و مسیر غیرروشن بود.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه تجربه برگزاری تا به اینجای کار نشان می‌دهد که برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تصمیم خوبی بوده است، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب، یک جشنواره بزرگ فرهنگی است و استقبال مردم در همین روزهای نخست نشان می‌دهد چقدر برگزاری این رویداد، مورد نیاز جامعه ما بوده است.

وی ادامه داد: ما هم تلاش کردیم با همه ظرفیتی که مجموعه مصلی دارد، در نمایشگاه کتاب حاضر شویم تا مردم راحت باشند. امیدوارم که کار تا پایان به همین شکل ادامه داشته باشد و ما بتوانیم این تجربه موفق را برای برنامه‌‌های دیگر هم استفاده کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه هیچ نشری را داخل چادر تعبیه نکردیم، از اختصاص ۹۰ هزار متر به فضای نمایشگاه خبر داد و گفت: برگزاری هم‌زمان دو نمایشگاه فیزیکی و مجازی خیلی خوب بوده است. اساسا نمایشگاه مجازی کتاب یک خدمت‌رسانی گسترده به مردم و تحقق شعار عدالت فرهنگی است.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، در همه جای ایران افراد می‌توانند با حضور در سامانه نمایشگاه، کتاب‌های خود را انتخاب و تهیه کنند و با هماهنگی‌هایی که مجموعه ارشاد با شرکت پست دارد، کتاب‌ها در منازل به مردم تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه به نظرم نمایشگاه مجازی کتاب اتفاق خوبی است، اضافه کرد: ما بارها دنبال این ایده بودیم؛ شاید همه دنبال این کار بودند که بتوانند دسترسی مردم به کتاب را به‌طریقی تسهیل کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان همکاری دستگاه‌های مرتبط با برگزاری نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: ما از همه دستگاه‌ها در برپایی نمایشگاه کتاب راضی هستیم.

انتهای پیام
captcha