احراز شهادت مرحوم محمد محمدی
کد خبر: 4057339
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

احراز شهادت مرحوم محمد محمدی

کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بر شهادت بسیجی مرحوم محمد محمدی رأی داد.

احراز شهادت مرحوم محمد محمدی

به گزارش ایکنا، صادق‌منش، مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و دبیر کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اعلام خبر احراز شهادت بسیجی مرحوم، محمد محمدی، گفت: دو سال پیش در یکی از محله‌های تهران عده‌ای از اراذل و اوباش به بهانه پارک خودرو شروع به فحاشی و عربده‌کشی نسبت به یک خانم می‌کنند و شهید محمد محمدی هم برای اینکه فضا را آرام کند و این افراد فحاشی و درگیری را تمام کنند، به آنها تذکر می‌دهد که از دادن فحش ناموسی خودداری و محل را ترک کنند، اما اراذل و اوباش با وی درگیر شده و یکی از آنها با چاقو به پهلو و قلب شهید محمدی ضربه وارد می‌کند و وی زخمی می‌شود.

بعد از این موضوع محمدی به بیمارستان منتقل می‌شود، اما به دلیل شدت جراحات و خون‌ریزی این بسیجی به شهادت می‌رسد. دو نفر از این اوباش در محل توسط مردم و نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند.

وی افزود: ستاد امر به معروف بنا به وظیفه مقرر در ماده ۱۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوع را در همان اوایل در کمیته مطرح کرد ولی به دلیل نقص مدارک پرونده، تصمیم گیری به زمان پس از تکمیل پرونده موکول شد.

صادق‌منش، گفت: با تکمیل مدارک موضوع در جلسه روز یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت کمیته یاد شده متشکل از نمایندگان قوه قضائیه، بنیاد شهید، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح و حاضران به اتفاق آرا شهادت بسیجی شهید محمد محمدی را احراز کردند.

وی در پایان یادآوری کرد: ستاد حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از وظایف قانونی خود می‌داند و تاکنون ده‌ها حمایت قضایی و حقوقی از ادا کنندگان دو فریضه الهی در سراسر کشور به عمل آورده است.

انتهای پیام
captcha