دستگیری عوامل شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای در استان مرکزی
کد خبر: 4057760
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

دستگیری عوامل شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای در استان مرکزی

یک مقام امنیتی از اداره کل اطلاعات استان مرکزی با اشاره به شناسایی و انهدام شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای در استان از دستگیری 4 عامل این شبکه خبر داد و گفت: این افراد به تحصیل بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آراد یارانه‌ای و عرضه خارج از شبکه اعتراف کرده‌اند.

انهدام شبکه خرید و فروش آراد یارانه ای در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، یک مقام امنیتی از اداره کل اطلاعات استان مرکزی، امروز، 27 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع گندم در سبد غذایی خانوار، دولت یارانه چشمگیری در این رابطه پرداخت می‌کند که در همین راستا با هوشیاری صورت گرفته از سوی این اداره کل با انجام تور اطلاعاتی شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه چهار نفر از اعضای مربوط به پرونده ذکر شده دستگیر شدند، تصریح کرد: افراد دستگیر شده تاکنون به تحصیل بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آراد یارانه‌ای و عرضه خارج از شبکه و ورود آن به بازار آزاد اعتراف کرده‌اند.

این مقام امنیتی اداره کل اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: با توجه به نتایج به دست آمده سرشاخه‌های دیگر از ابعاد تخلف در سطح کشور نیز شناسایی و در آینده نزدیک با تکمیل تحقیقات، اطلاعات کامل‌تر به سمع و نظر مردم خواهد رسید که این اخبار از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی قیمت هزینه یک کیسه آرد یارانه‌ای برای دولت را 550 هزار تومان اعلام کرد و افزود: درست است که دولت برای هر کیسه آرد همین مقدار هزینه می‌کند، اما نانوایی‌ها با احتساب یارانه پرداختی دولت فقط برای هر کیسه 50 هزار تومان پرداخت می‌کنند و این امر در حالی است که این کالا با این حجم یارانه پرداختی توسط اعضای این شبکه به صورت خام فروشی به مبلغ 400 هزار تومان به فروش می‌رسیده است.

این مقام امنیتی از اداره کل اطلاعات استان به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت در چند ماه اخیر پرداخت و توضیح داد: با انجام تور اطلاعاتی در برخی از مراکز اقتصادی مرتبط، در ماه‌های اخیر یک باند سازمان یافته سرقت نفت خام از طریق انشعابات غیرمجاز بر خطوط نفت سراسری کشور در استان مرکزی شناسایی و با اخذ مجوز قانونی، 7 نفر از عوامل این باند دستگیر و تعداد ۹ انشعاب غیرمجاز در سه استان کشور نیز مسدود شد.

وی اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پرونده در مجموع با ارزش سرقت نفت خام مسروقه به مقدار 5.2 میلیون لیتر به همراه ضرر و زیان مالی ناشی از تخریب اموال دولتی از سوی این باند به مقدار 1200 میلیارد ریال به مرجع قضایی ارسال شد.

این مقام امنیتی از اداره کل اطلاعات استان در ادامه توضیحات خود اظهار کرد: در ادامه رصد قاچاق سوخت با انجام اقدامات اطلاعاتی و احصاء نواقص در چرخه صدور تا بهره‌برداری از کارت‌های المثنی سوخت، مشخص شد در سال های ۹۷ و ۹۸ نزدیک به ۱۰۰ کارت المثنی سوخت متعلق به خودروهای سنگین و نیمه سنگین اوراق شده با مدارک جعلی توسط متهمان پرونده از مراکز ذیربط تحصیل شده‌ است.

وی اضافه کرد: از این کارت‌ها بیش از ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار لیتر به ارزش نزدیک ۹۰ میلیارد ریال تضییع حقوق بیت‌المال صورت گرفته و لازم به ذکر است برابر نتایج حاصله ابعاد تخلف بیش از ارزش فعلی است به طوری‌که در جریان دستگیری متهمین، تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شد که این مهم بیانگر تخلفات متهمان در حجم بسیار بالاتری است.

این مقام امنیتی از اداره کل اطلاعات استان در پایان گفت: تکمیل تحقیقات تا روشن شدن زوایای پنهان این پرونده با جدیت ادامه دارد و در آینده نزدیک به استحضار مردم شریف خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha