نسبت به توصیه‌های پزشکی هنگام آلودگی هوا بی‌تفاوت نباشیم
کد خبر: 4058016
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

نسبت به توصیه‌های پزشکی هنگام آلودگی هوا بی‌تفاوت نباشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: هنگام آلودگی هوا که این روزها، مستمر هم شده، لطفا توصیه‌های پزشکی را به شدت جدی گرفته و از این مهم به هیچ‌وجه ساده عبور نکنیم.

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، بیان کرد: با توجه با آلودگی مجدد هوا در شهرستان‌های اراک، شازند و ساوه بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی گفت: به همین خاطر و اینکه ذرات آلوده‌کننده برای بدن و سیستم ایمنی بدن مضرر بوده و اینکه این موضوع (آلودگی هوا) به مسئله‌ای ثابت تبدیل شده همکاران پزشک مکرر به مردم توصیه می‌کنند که در صورت امکان از منزل خارج نشوند و خود را در معرض آلودگی قرار ندهند.

جمالیان تأکید کرد: متأسفانه با وجود توصیه و تأکید جدی ما و همکاران پزشک در روزهای آلوده، بسیاری از مردم این مهم را جدی نگرفته و شاهد تردد بسیاری از مردم به خصوص کودکان و سالمندان در سطح شهر هستیم.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا و ذرات معلق برای بدن مضر است و اگر توصیه‌ای در این موقع بحرانی می‌شود به خاطر حفظ سلامتی هم استانی‌های عزیز به خصوص افراد دارای بیماری و گروه‌های خاص است؛ لذا توصیه مجدد مسئولان حوزه سلامت در روزهای حساس و آلوده عدم خروج از منزل و البته وحدت و انسجام مردم در برابر آلودگی و گوش دادن به توصیه‌های پزشکی است.

انتهای پیام
captcha