استقبال نیم ‌میلیونی کودکان از برنامه‌های قرآنی الازهر
کد خبر: 4060937
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

استقبال نیم ‌میلیونی کودکان از برنامه‌های قرآنی الازهر

مسجد جامع الازهر از استقبال 500 هزار نفری برای پیوستن به شعبه‌های مرکز حفظ کودکان الازهر در سراسر مصر خبر داد.

استقبال 500 هزار نفری از برنامه‌های مرکز قرآن کودکان در الازهربه گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، تعداد شعبه‌های مرکز حفظ قرآن کودکان الازهر در سراسر مصر به 507 مرکز می‌رسد و تاکنون 500 هزار نفر برای شرکت در برنامه‌های این مرکز درخواست داده‌اند.

هانی عوده، مدیر مسجد جامع الازهر در این باره گفت: از زمانی که فعالیت مرکز حفظ قرآن کودکان در راستای عمل به توصیه‌های احمد الطیب، شیخ الازهر آغاز شده، کمیته‌های تخصصی برای دریافت درخواست‌های شرکت در برنامه‌های مرکز در سراسر مصر تشکیل شده است.

وی افزود: این کمیته‌ها طبق شرایط و ضوابطی مشخص طبقه‌بندی شده‌اند و اساتید حفظ مسلط به احکام تلاوت درست قرآن به تعداد مورد نیاز در این مراکز به کار گرفته خواهند شد.

در همین راستا، عبدالمنعم فؤاد، ناظر مراکز علمی وابسته به مسجد جامع الازهر گفت: روز شنبه، 14 خرداد زمان آغاز فعالیت‌های حفظ مرکز حفظ قرآن الازهر در سطح اول و در گروه سنی 5 تا 6 سال است و تاکنون در این گروه سنی 90 هزار نفر ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دیگر سطح‌ها و گروه‌های سنی نیز به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، به والدین این اطمینان را داد که کارشناسان متخصص و کمیته‌های تشکیل‌شده ناظر بر فعالیت‌های حفظ قرآن به فرزندان آنان باشند.

یادآور می‌شود، محمد الضوینی، معاون الازهر در 28 آوریل 2022 (ماه گذشته میلادی) از آغاز نام‌نویسی در مرکز حفظ قرآن کودکان الازهر در استان‌های مختلف مصر خبر داده بود و این نام‌نویسی تا 15 روز ادامه داشت.

انتهای پیام
captcha