توهین به پیامبر(ص) تروریسم واقعی است
کد خبر: 4062180
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
الازهر:

توهین به پیامبر(ص) تروریسم واقعی است

الازهر ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر(ص) از سوی برخی مقامات هند تأکید کرد که چنین رفتاری همان «تروریسم» واقعی است که می‌تواند کل جهان را در بحران‌ها و جنگ‌های مرگبار فرو برد.

الازهر: توهین به پیامبر(ص) تروریسم واقعی استبه گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، الازهر با صدور بیانیه‌ای توهین سخنگوی حزب حاکم هند به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور و سایر نقاط جهان شده و اعتراضات عمومی را در پی داشته است.

در بیانیه الازهر آمده است: آنچه سخنگوی حزب«بهاراتیا جاناتا» بیان کرد از سر جهل آشکار نسبت به تاریخ و سیره انبیا و رسولان است؛ چرا که آنها در عالی‌ترین قله‌های اخلاق و فضایل نیکو هستند و خداوند آنها را از رذایل و آنچه روح‌های پاک و راستین نفرت دارند، حفظ کرده است.

بر اساس این بیانیه، الازهر آنچه را که این مرد نادان و بی پروا درباره بزرگان بشریت گفته است، سخنی مضحک می‌داند که هر کینه ورزی نسبت به اسلام و مسلمانان هر از گاهی تکرار می‌کند.

الازهر در عین حال تأکید کرد که چنین رفتاری همان «تروریسم» واقعی است که می‌تواند کل جهان را در بحران‌ها و جنگ‌های مرگبار فرو برد و از این رو جامعه بین‌الملل باید قاطعانه و با قدرت برای جلوگیری از خطرات این سوء استفاده‌کنندگان مقابله کند.

الازهر تأکید می کند: آنچه اخیراً برخی از مقامات سیاسی در مورد توهین به اسلام و پیامبر بزرگوارش، پیامبر عفاف و ادب و طهارت، برای جلب حمایت آراء در انتخابات احزاب و برانگیختن احساسات طرفداران خود علیه مسلمانان، به آن متوسل می‌شوند،دعوت صریح به افراط گرایی و نفرت‌پراکنی و فتنه‌افکنی در میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف و موضوعی است فقط از سوی هواداران افراط گرایی، حامیان نفرت و فتنه و دشمنان سیاست گفت‌و‌گو بین پیروان مذاهب مختلف تمدن‌ها و فرهنگ‌ها مطرح می‌شود.

گفتنی است، با گسترش اعتراضات مردمی به توهین دو عضو حزب حاکم هند به ساحت پیامبر اسلام(ص)، این حزب یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق کرد.

حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در این کشور، روز یکشنبه، عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام(ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد.

این حزب همچنین «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای خود در دهلی نو را به خاطر اظهارات موهن علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی، از عضویت در حزب اخراج کرد.

انتهای پیام
captcha