یک افسر مسلمان برترین پلیس آمریکا شد
کد خبر: 4062325
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

یک افسر مسلمان برترین پلیس آمریکا شد

یک افسر پلیس در ایالت میشیگان به علت نشان دادن شجاعت و وظیفه‌شناسی در کار خود، به عنوان پلیس سال آمریکا برگزیده شد.

افسر مسلمان برترین پلیس آمریکا شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پرس اند گاید، یک افسر پلیس مسلمان در شهر دیربورن در ایالت میشیگان به دلیل نشان دادن مسئولیت‌پذیری و شجاعت در انجام وظیفه خود به عنوان پلیس سال انتخاب شد.

«علی حمکا» به همراه ستوان جیسون اسکوزیلاس نشان افتخار انجمن افسران پلیس میشیگان (POAM) را دریافت کرد.

انجمن افسران پلیس میشیگان هر ساله از نیروهایی که رهبری و شجاعت خاصی را در انجام وظیفه خود نشان می‌دهند، تجلیل می‌کند و به آنها جایزه می‌دهد.

به گفته این انجمن این جایزه به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون ترس زندگی خود را برای محافظت از جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنند، به خطر انداخته‌اند.

حمکا به خاطر اقدامات خود در جریان آتش سوزی در انجمن اسلامی «الهدی» در فوریه گذشته این افتخار را دریافت کرد. در این مراسم، عیسی شاهین، رئیس پلیس دیربورن، اعضای ستاد فرماندهی اداره پلیس و افسران همکار حضور داشتند.

شاهین گفت: این یک افتخار واقعی است که در نشست افسران پلیس میشیگان شرکت کرده‌ام و دیدم که دو نفر از همکاران ما در مقابل همتایان خود در نیروی پلیس از سراسر ایالت میشیگان به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند.

وی افزود: سرهنگ اسکازیلاس و حمکا نماینده همه چیزهای عالی در مورد اداره پلیس دیربورن هستند و من به هر دوی این افسران و اقدامات فداکارانه آنها در واکنش به حادثه مسجد الهدی افتخار می‌کنم.

شاهین از اول ژانویه 2022 رهبری اداره پلیس دیربورن را بر عهده گرفت و او را به اولین رئیس پلیس مسلمان در تاریخ میشیگان تبدیل کرد. دیگر مسلمانان آمریکایی نیز مسئولیت‌هایی در فرماندهی نیروی پلیس بر عهده گرفته‌اند.

در آوریل 2021، «یاسر بشیر» فرمانده پاکستانی-آمریکایی به عنوان اولین دستیار مسلمان رئیس پلیس ایالات متحده و در جولای 2020، کاپیتان «عادل رعنا» به عنوان فرمانده ناحیه محلی نیویورک منصوب شد.

انتهای پیام
captcha