اجرای عملیات مقاوم‌سازی در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4062431
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

اجرای عملیات مقاوم‌سازی در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به رصد آسیب‌های اجتماعی در مراکز افق امامزادگان، گفت: در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی عملیات تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی در حال اجراست.

حجت الاسلام  پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام  پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: بقاع متبرکه در واقع محل برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بوده و باید ملجأ و قطب فرهنگی اجتماعی باشند.

وی افزود: در طول سال برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم برنامه‌های مختلفی را در بقاع متبرکه برگزار و اجرایی کنیم تا از فراموشی این اماکن فرهنگی و مذهبی جلوگیری کنیم.

بخشی‌پور با بیان اینکه توجه به نیاز کشور به خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی، این مراکز در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در این مراکز اقدامات اجتماعی از جمله مهر تحصیلی، طرح‌های پیوند آسمانی، دست‌های مهربانی و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با استفاده از نیات واقفان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس رویکرد این مراکز، هیئت‌ امنا و خدام هر بقعه متبرکه مکلف می‌شوند تا آسیب‌های اجتماعی اطراف امامزاده خود را شناسایی کرده و نسبت به کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.

بخشی پور تصریح کرد: از دیگر خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه و امامزادگان، راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره در ذیل مراکز افق برای حل مشکلات اجتماعی، خانوادگی و روانشناسی مردم است و از طرفی اشتغالزایی و کمک به مردم محروم از دیگر موارد مورد توجه در مراکز افق است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به استمرار عملیات عمرانی در بقاع متبرکه در طول سال، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، حدود هشت هزار مترمربع عملیات عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان انجام شده است.

بخشی‌پور بیان‌ کرد: طی سال گذشته نیز در ۱۴ بقعه متبرکه استان طرح توسعه و نوسازی انجام و همچنین پنج هزار و ۶۱۴ مترمربع عملیات عمرانی در ۲۴ بقعه استان تکمیل شده است.

وی با اشاره به انجام تعمیرات در پنج بقعه متبرکه، تصریح کرد: اکنون شش طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان در دست اقدام است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار موقوفه و ۲۴ هزار رقبه در خراسان‌جنوبی ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: احیا و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات یکی از وظایف بوده و در این راستا طرح‌های سرمایه‌گذاری تصویب شده و از سرمایه‌گذاران در راستای اجرای نیات استفاده می‌شود و یا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha