100 تحقیق و طرح کرونایی پژوهشگران اراکی کداخلاق گرفته است
کد خبر: 4062579
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

100 تحقیق و طرح کرونایی پژوهشگران اراکی کداخلاق گرفته است

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تحقیقات انجام شده در خصوص کرونا، اظهار کرد: در 2 سال گذشته بیش از صد پایان‌نامه و طرح مربوط به کرونا کد اخلاق گرفته و مصوب شده است.

علیرضا کمالی، معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علیرضا کمالی، معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: با وجود اینکه کرونا مشکلات زیادی برای حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد، اما فرصتی برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های بسیار را نیز برای محققان فراهم کرد.

وی ادامه داد: محققان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک از همان ابتدا با ارائه طرح‌های متعدد مقالات و پژوهش‌های متعددی را ثبت کرده و به مرحله اجرا رسانده‌اند و پس از جمع‌آوری نمونه‌ها، نتایج این مقالات به صورت آنلاین منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

کمالی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰  پایان‌نامه و طرح مربوط به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک در دو سال گذشته کد اخلاق گرفته و مصوب شده است، اضافه کرد: واحدهایی همچون گروه عفونی، طب سنتی و مرکز تحقیقات بیومولوکول از جمله واحدهای فعال بودند که اقدامات فراوان و تأثیرگذاری از جمله ساخت کیت تشخیص همزمان آنفولانزا و کرونا و دست‌یابی به شربت موکوزیت(شربت مورد استفاده علیه کرونا) انجام دادند. همچنین در زمینه طب سنتی نیز اتحقیقات بسیاری صورت گرفته و طرح‌هایی نیز به ثبت رسیده است.

وی در پایان افزود: در کنار این مسئله، سعی شد روند رو به رشد سال‌های اخیر، در حوزه فناوری و تحقیقات و پژوهش همچنان حفظ شود به طوری که جهش خوبی در سایت h index شکل گرفت. ثبت و انجام یک سوم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و شناخت آلاینده‌های هوا نیز از جمله طرح‌های پژوهشی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام
captcha