اراک در شرایط آبی کرونایی قرار دارد
کد خبر: 4063486
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

اراک در شرایط آبی کرونایی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان، وضعیت اراک و چهار شهرستان شازند، خمین، ساوه و کمیجان را آبی اعلام کرد.

آخرین رنگ بندی کرونایی در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، گفت: در آخرین گزارش رنگ‌بندی کرونای استان شهرستان‌های اراک، کمیجان، ساوه، خمین و شازند در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش شهرستان‌های آشتیان، تفرش، خنداب، دلیجان، زرندیه، محلات و فراهان از توابع استان مرکزی در وضعیت زرد قرار دارند. هفته گذشته شهرستان‌های اراک و کمیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند که اکنون به وضعیت آبی تغییر وضعیت دادند.

جمالیان اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید میزان مراجعات سرپایی، بستری ناشی از کرونا ویروس و شمار فوتی‌ها در استان مرکزی، در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های استان به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارند.

 وی بیان کرد: با این وجود کرونا تمام نشده و مردم نباید نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بی تفاوت باشند، اما آنچه در سطح جامعه مشهود است مردم از این وضعیت خسته شدند و این مهم می‌تواند خطرناک باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم از دانشگاه‌ها اعلام پایان اپیدمی کرونا است، اما به لحاظ اپیدمیولوژی، چنانچه طی سه هفته متوالی آمار بالای مبتلایان اعلام نشود می‌توان پایان این اپیدمی را اعلام کرد، اما اکنون به لحاظ علمی نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد و هیچکدام از کشورهای دنیا هم نسبت به پایان همه‌گیری کروناویروس اعلام نظری نداشته‌اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اکنون شرایط استان به لحاظ بیماری کووید ۱۹ پایدار است و کرونا وارد فاز بیماری همچون بیماری آنفلوآنزا شده که در فصل پاییز افراد دارای بیماری زمینه‌ای، باید واکسن کرونا را تهیه و تزریق کنند.

انتهای پیام
captcha