امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است
کد خبر: 4065232
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر مختص دستگاه خاصی نبوده و اهتمام به این موضوع وظیفه همگانی است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ظهر امروز، ۲۹ خردادماه، در جلسه تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه سیدالشهداء(ع) علت قیام‌ خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند، اظهار کرد: مقوله امر به‌ معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شده و در این رابطه استمرار در کار حائز اهمیت است.

وی با یادآوری اینکه باید مشکلات این حوزه را آسیب‌شناسی کرده و کارها را بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه اینکه، باید تک‌تک‌مان خود را در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر مخوظف دانسته و ورود جدی‌ به این موضوع داشته و بر اساس چارچوب وارد کار شویم.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: همه‌ ما مسافر یک کشتی هستیم و باید در قبال جامعه مسئول بوده و نباید بی‌تفاوت نسبت به اطراف‌مان باشیم.

دبیر سابق‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه زنجانی‌ها از سال ۱۳۴۲ شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردند، تصریح کرد: زنجان اولین شهری است که علاوه بر اینکه مردان پا به‌ پای سایر شهرها راهپیمایی کردند، بانوان زنجانی پای کار بوده و خودجوش علیه طاغوت به صحنه آمدند.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اینکه زنجان ۵۸۰ شهید در غرب و شمال‌غرب تقدیم نظام کرده و در ۱۹ عملیات آفندی بزرگ در جنوب و ۲۶ عملیات دیگر در جنگ تحمیلی حماسه آفریده است، گفت: در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت(ع) نیز زنجانی‌ها شهدای گران‌قدری را تقدیم نظام کردند.

وی با یادآوری اینکه در شرایط دوران دفاع‌مقدس متقاضی از سوی زنجانی‌ها برای حضور جبهه بسیار بالا بود، اظهار کرد: مردم زنجان در سال ۸۸ به صحنه آمده و با انقلاب تجدید میثاق کردند و این نشان از بصیرت زنجانی‌ها است. در سال ۹۶ نیز این حماسه بار دیگر در این شهر تکرار شد.

دبیر سابق‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر نیز در مراکز علمی، آموزشی، نهادها و هیئات‌ مذهبی هزاران جوان حضور داشته و این فریضه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان‌ کرد: مردم زنجان با روحیه شلمچه‌ای علی‌رغم فشارها در صحنه بوده و تسلیم نمی‌شوند. در چند روز قبل نیز مرکز شهر زنجان مملو از جوانان علاقه‌مند به امام زمان(عج) در صحنه بوده و سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند تا ارادت‌ خود را بار دیگر به اهل‌بیت(ع) نشان دهند.

انتهای پیام
captcha