قدردانی مسلمانان نیجریه از حکم تازه دادگاه درباره حجاب
کد خبر: 4065307
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

قدردانی مسلمانان نیجریه از حکم تازه دادگاه درباره حجاب

مسلمانان نیجریه از حکم تازه دادگاه عالی این کشور مبنی بر تایید آزادی حجاب در مدارس لاگوس، قدردانی کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از لیدرشیب،

گروه دیدبان رسانه مسلمانان نیجریه (MMWG) حکم دادگاه عالی این کشور در مورد حجاب دانش آموزان دختر مسلمان در مدارس دولتی لاگوس را تحسین کرد.

این گروه در بیانیه‌ای از سوی الحاجی ابراهیم عبداللهی هماهنگ کننده ملی خود، حکم دادگاه عالی در مورد حجاب را به عنوان یک قضاوت برجسته توصیف کرد که سلامت، آرامش و پیشرفت را به نظام آموزشی کشور باز می‌گرداند.


ابراهیم ادامه داد که برخی از مخالفان حجاب در مدارس دولتی همواره استدلال خود را بر اساس سنت و فرهنگ دینی خود یا بنیانگذاران اصلی مدارس خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه استفاده از حجاب را می‌توان به لباسی که راهبه‌های کاتولیک به تن می‌کنند تشبیه کرد که عفت آنها را حفظ می‌کند، افزود: اگر این نوع پوشش مجاز باشد، ممنوعیت حجاب برای مسلمانان بسیار تبعیض‌آمیز و نقض اصول انسانی آنهاست. 

وی از قضات دیوان عالی کشور به دلیل قاطعیت در حاکمیت قانون و پاسداری از حرمت رویه قضایی که تبعیض و ارعاب هر فردی را بر اساس ایمان یا مذهب منع می‌کند، قدردانی کرد.

جمعه گذشته دادگاه عالی نیجریه استفاده از حجاب دانش‌آموزان دختر مسلمان در مدارس دولتی لاگوس را تایید کرد. دادگاه، درخواست تجدیدنظر دولت ایالت لاگوس را رد کرد و حکم قبلی دادگاه استیناف، مبنی بر اینکه ممنوعیت حجاب علیه دانش‌آموزان مسلمان در این ایالت تبعیض آمیز است، تایید کرد.

انتهای پیام
captcha