پیام مسئولان کرمان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه
کد خبر: 4065868
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

پیام مسئولان کرمان به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، سپاه ثارالله استان، رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان در پیام‌هایی جداگانه آغاز هفته قوه قضاییه را تبریک گفتند.

پیام تبریک مسئولان کرمان به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کرمان، هفته اول تیرماه(یکم تا هفتم) به مناسبت شهادت شهید سیدمحمد حسینی بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب و نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و ۷۲ تن از یارانش که در شامگاه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ در بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند، به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است به همین مناسبت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، سپاه ثارالله استان، رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان در پیام‌هایی جداگانه آغاز هفته قوه قضاییه را تبریک گفتند.

در بخشی از پیام حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان آمده است: «قوه‌ی قضاییه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمادی از تحقق عدالت و پشتیبانی حقوقی و قضایی از امنیت و توسعه این مرز و بوم اسلامی است که با مبارزه جدی و قاطع با فساد و رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی و توجه به قانون‌گرایی تلاش می‌کند که آرامش و امنیت جامعه را تضمین و تثبیت نماید.

باید توجه داشت که کار و تلاش در مسیر عدالت گستری و احقاق حق، خدمتی ارزشمند و فعالیتی الهی است که نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که خداوند متعال خود، بزرگ دادگر و عادلی است که دادگاه عدلش عالمیان را فرا گرفته است».

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در بخشی از پیام خود با بیان اینکه قوه قضائيه پيام‌آور امنيت و پيشرفت همه جانبه است، گفت: «اقتدار توام با رأفت و بسط عدالت در شریان حیاتی جامعه زمینه‌ساز تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و گام نهادن در مسیر پرافتخار اجرای گام دوم انقلاب است که با وجود قوه قضاییه مقتدر، برنامه محور و فن‌آور در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق گردیده است.

عملکرد درخشان قوه قضاییه در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است که این قوه با بهره‌گیری از دستورات دینی، دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های تدوین لوایح قضایی، کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع به دست آورده است و سند تحول و تعالی قضایی به‌عنوان سندی راهبردی در این قوه، گواه بسیار خوبی بر این حرکت هدفمند و جامع نگر است.

دستگاه قضایی در استان کرمان نیز با ورود به حوزه‌های مسئولیتی جدید، ضمن برخورد با فساد، رفع خصومات و رسیدگی به پرونده‌های قضایی درحوزه‌های حمایت از تولید، اشتغال و توسعه عمران، اقدامات راهگشایی را به انجام رسانده است».

اقدام مؤثر مجموعه قضایی استان در عملی کردن مکتب حاج قاسم

در بخشی از پیام مشترک سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله و حجت‌الاسلام علی عربپور، نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه آمده است: «یقینا قوه قضاییه به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام در پاسداری و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، کرامت انسانی، اقامه عدالت، احیاءحقوق عامه و ایجاد جامعه تراز انقلاب و امت اسلامی از جایگاه سترگ و راهبردی برخورداراست.

می‌توان مهم‌ترین انتظار مردم را از قوه قضاییه، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه به شمار آورد. اجرای عدالت و تأمین امنیت، از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد نمود.

و اما امروز برای همگان مشهود است که مجموعه قضایی در استان کرمان در عملی کردن مکتب حاج قاسم گام‌های بسیار خوب و مؤثری برداشته است از جمله آن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است که با مدد سایر نهادها و خیرین این اقدام کشوری شد و لوح افتخاری شد برای خدمت گزاران خدوم دستگاه قضا».

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان در بخشی از پیام خود نام‌‌گذاری سالروز شهادت شهید بهشتی به‌عنوان هفته قوه قضائیه را افتخار بزرگی دانست و بیان کرد: «به یقین کارکنان اداری و قضایی این مجموعه، همواره همت متعالی و اندیشه جهادی خود را برای بهره‌گیری از مکتب این شهید گرانقدر و اندیشمند جامع‌الاطراف که با نگاه عمیق و برخورداری از جهان‌بینی اسلامی به انقلاب اسلامی هویت بخشید، به کار می‌گیرند.

هفته قوه قضاییه را امسال در شرایطی پاس می‌داریم که اجرای سند تحول و تعالی در قوه قضاییه به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و ریاست قوه قضاییه بر اجرای این سند، که راهگشای بسیاری از مشکلات قوه قضاییه است، تاکید ویژه‌ای دارند و از این رو دستگاه قضایی استان کرمان نیز اجرای کامل این سند را در دستور کار دارد».

اهداف و عملکرد دستگاه قضایی به خوبی در جامعه عرضه شود

در بخشی از پیام رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه آمده است: «نظام مقتدر قضایی در ایران اسلامی الگوی تمام عیار از عدالت اسلامی را در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشته و بر مبنای سند تحول و تعالی قضایی با رویکردهای نوین درصدد است ضمن توسعه عدالت در جامعه و احقاق حق مظلومان، در مسیر پیشگیری از وقوع جرم و مقابله‌ای اثرگذار و هدفمند با برهم زنندگان هنجارهای اجتماعی و متخلفان، زمینه توسعه امید و عدالت را فراهم آورد.

مبرهن است پشتیبانی‌های قاطع قضایی از حوزه‌های مختلف در عین حفظ استقلال و اقتدار دستگاه قضایی زمینه‌ای را فراهم آورده که مدیران در حوزه‌های مختلف با فراغ بال و آسودگی خیال بر راهکارهای توسعه‌ای تمرکز کرده و بر این مبنا توسعه، عمران و رضایت عمومی در کشور افزایش یابد.

به یقین تمامی اقدامات اثرگذار دستگاه قضایی استان کرمان بر مبنای تاسی از اندیشه‌های والای شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی کشور حاصل شده است و قضات و کارکنان این دستگاه، با رویکرد جهادی مبتنی بر مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کنند تا سربازان خط مقدم عدالت گستری و امیدآفرینی باشند.

به یقین نامگذاری سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یاران ایشان به‌عنوان هفته قوه قضائیه، از یک سو نشان دهنده بصیرت آفرینی خون شهدا و از سوی دیگر مهر تائیدی بر اقدامات مثبت دستگاه قضایی است و در این مجال، باید دستاوردها و اهداف دستگاه قضایی و نیز عملکرد این دستگاه را به خوبی در جامعه عرضه کرد تا نقطه روشن امید برای همه مردم و مایه خوف و ترس برای همه هنجارشکنان، متخلفان و متعدیان به حقوق سایر افراد جامعه باشد».

انتهای پیام
captcha