بروکراسی اداری؛ آفت جهش و تقویت تولید
کد خبر: 4066123
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

بروکراسی اداری؛ آفت جهش و تقویت تولید

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال، اظهار کرد: متأسفانه هنوز هم برخی از موانع بروکراسی‌های اداری دیده می‌شود که آفت جهش و تقویت تولید و رشد اقتصادی است.

بازدید رئیس کل دادگستری مرکزی از شرکت دانش بنیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، در آیین بازدید از شرکت‌های تولیدی و فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: دستگاه قضایی برای اجرا و تحقق شعار سال نقش محوری قائل است و اعتقاد دارد در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به ویژه عملیاتی شدن شعارهای سال همه توان و ظرفیت‌ها باید پای کار بیایند و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است نقش بسیار مهمی در تحقق شعارهای اقتصادی سال دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از انرژی و توان ما در استان مرکزی صرف تثبیت وضعیت موجود و جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید می‌شود؛ لذا رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات اولویت دستگاه قضائی و همچنین مجموعه مسئولان و دستگاه‌های ارشد استان مرکزی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه و حکیمانه انتخاب می‌شوند و تحقق شعارهای سال در همه بخش‌ها تحول آفرین است. 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بعد از انتخاب یک دهه شعارهای اقتصادی امسال بر روی یک نکته کلیدی به‌عنوان تولید با محوریت دانش‌بنیان تأکید کردند و دانش‌بنیان بودن در تولید برکات فراوانی دارد که یکی از آنها افزایش بهره‌وری است؛  لذا باید یک اقدام اساسی در این راستا انجام شود و خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در این راستا به برکت انقلاب اسلامی و شعارهای سال گذشته فراهم شده است.

موسوی با اشاره به اینکه توسعه، تقویت و جهش تولید با محوریت دانش‌بنیان برای کاهش هزینه‌ها و بالا رفتن رشد اقتصادی و بهره‌وری یک ضرورت مهم است افزود: دستگاه قضایی همه توان را برای رفع موانع موجود پای کار آورده و امیدواریم بتوانیم اقدامات مؤثری در این راستا انجام دهیم.

وی بیان کرد: تولید با محوریت دانش‌بنیان منجر به ثبات اقتصادی و بهره بردن لازم از منابع موجود می‌شود و قطعاً پشتوانه مهمی برای حفظ و نگهداری ارزش پولی کشور بوده و مانع تزلزل در پول ملی می‌شود.

موسوی ادامه داد: متأسفانه هنوز هم در برخی از موانع بروکراسی‌های اداری دیده می‌شود که آفت جهش و تقویت تولید و رشد اقتصادی است؛ لذا برداشتن بروکراسی‌های اضافی یک ضرورت مهم است و دستگاه قضایی در این راستا عزم جدی دارد و برای تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل این معضل آمادگی کامل را اعلام می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تأکید بر اینکه هیچ کار تولیدی به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان نباید با مشکل بروکراسی‌های غیرضرور لنگ و متوقف بماند، گفت: خوشبختانه در استان مرکزی شاهد هم‌افزایی و همدلی مسئولان ارشد استان برای تحقق شعار سال و رفع مشکلات صنایع وجود دارد که قابل تقدیر است و دستگاه قضایی در کنار صنایع برای جهش تولید نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام
captcha