عملکرد مجموعه قضایی استان کرمان اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 4066279
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

عملکرد مجموعه قضایی استان کرمان اطلاع‌رسانی شود

امام جمعه کرمان بیان کرد: تقاضا دارم مجموعه قضایی استان در امور مختلف عملکرد خود را به گوش مردم برسانند و مختص هفته قوه قضاییه نباشد بلکه همیشه و به ویژه در برخورد با گرانفروشان به سمع و نظر مردم برسد.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۳ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به سخن امام علی(ع)، گفت: با خدا باشید و تقوای الهی پیشه کنید و با جاذبه‌های فانی دنیا آنچه که در قیامت است را به دست آورید. عمر و جوانی، صحت و سلامت زودگذر از جمله‌ نعمت‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد و به سرعت از آن عبور خواهیم کرد. همچنین مسئولیت‌ها، نفوذ کلام، موقعیت‌های اجتماعی و... همه مصادیقی هستند برای آنچه که در آن دنیا دست ما از آن‌ها کوتاه است و در همه‌ی این موارد باید رضایت خداوند را مد نظر قرار داد.

وی در ادامه مباحث گذشته در خصوص سعادت و شقاوت انسان‌ها گفت: شناخت واقعی خداوند یکی از راه‌های سعادت است که سه مرحله مهم دارد و اندیشه و فکر، علم و یقین و ایمان از مراحل شناخت خداوند هستند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه عمل صالح پاداش و عمل غیرصالح مجازات دارد، افزود: بازگشت همه‌ی ما به سوی خداست و در محکمه عدل الهی نتیجه اعمال و رفتار ما در دنیا رسیدگی شده و همه‌ی امور به صورت شفاف در اختیار ما قرار خواهد گرفت حتی چیزهایی که در دل ما می‌گذرد که در برابر خداوند قابل توجیه نیست.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه هرآنچه که در آخرت رخ می‌دهد نتیجه عمل ما در دنیا است، افزود: باید بدانیم که در دنیا چه کردیم و چه چیزی پیش فرستادیم و باید خود را آماده کنیم برای آن روز که به آن خواهیم رسید.

وی افزود: در مورد اینکه اعمال انسان در آخرت چگونه است چند دیدگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که پاداش‌ها و مجازات‌ها در قیامت مانند دنیا است و در دیدگاه دوم گروهی معتقدند کیفرها و پاداش‌ها مخلوق نفس و روح انسان است و هر عمل در روح تاثیر می‌گذارد و روح متناسب با اعمال ما شکل می‌گیرد که در قیامت جلوه کرده و خود را نشان می‌دهد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در نگاه سوم اعمال انسان دارای دو جنبه دنیوی و اخروی است، ادامه داد: در دل اعمال ما حقیقت و واقعیتی نهفته است که جلوه آن در قیامت است، آنچه که با گزاره‌های دینی و علم امروز همخوانی بیشتری دارد همین نگاه سوم است زیرا هر عملی که انجام می‌دهیم ماندگار است و حقیقت عمل در آخرت خود را نشان می‌دهد لذا باید به عمل صالح توجه کنیم تا در روز موعود در پیشگاه خداوند شرمنده نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت جواد الائمه(ع) و شکرگذاری به دلیل سوءقصد ناکام به رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۱ گفت: به شکرانه سلامتی معظم‌له که پس از امام راحل به بهترین شکل ممکن جامعه را هدایت کردند باید سجده شکر به جا آورد.

وی با بیان اینکه در مورد مقام معظم رهبری سخنانی از سوی بزرگترین سیاستمداران جهان و حتی دشمنان گفته شده است که مایه فخر است، افزود: فتنه‌هایی که دشمنان ما از جمله آمریکا و اسرائیل برنامه‌ریزی کرده‌اند با یک سخنرانی مقام معظم رهبری خنثی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با گرامیداشت یاد شهدای ۷ تیر و تبریک هفته قوه قضائیه، بیان کرد: قضاوت در اسلام مبنای حکومت است و در باب‌های مختلف فقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد بحث قرار گرفته است و جایگاه قضاوت به اندازه‌ای مهم است که مسئولیت این امر بر عهده فقیه جامع‌الشرایط است.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی که در سخنرانی‌های ایشان و در حکم رئیس قوه قضائیه آمده است، گفت: حضور مدیران جهادی، کارآمد و فاضل، توجه به خدمات پاکان و حفظ عزت و منزلت آ‌ن‌ها، برخورد قاطع با مخالفان و قانون شکنان، حضور در بین مردم، رسیدگی به شکایات، رفع خصومت‌ها و... بخشی از این مطالبات است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به خدمات ارزشمند قضات که برای رعایت حدود الهی همت دارند از دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و گفت: تقاضا دارم در امور مختلف عملکرد خود را به گوش مردم برسانند به ویژه برخورد با گرانفروشان به سمع و نظر مردم برسد.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر و بیان اینکه مواد مخدر بعضی را در کام خود برده است، گفت: در اینجا تذکر من به نسل جوان این است که قدر خود را بدانید چرا که لغزش در مقابل مواد مخدر عمر آدمی را تباه کرده و لذت و عمر و جوانی را از بین می‌برد بنابراین جوانان و خانواده‌ها باید مواظب باشند.

انتهای پیام
captcha