9 حفار غیرمجاز در اراک دستگیر شدند
کد خبر: 4066484
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

9 حفار غیرمجاز در اراک دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به دستگیری 9 حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای اراک، اظهار کرد: دوستداران میراث فرهنگی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این موضوع، مراتب را اطلاع دهند.

دستگیری 9حفار غیرمجاز در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سرهنگ محمد خسروی، فرمانده یگان حفاظت این اداره کل اعلام کرد: باند ۹ نفره حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک دستگیر شدند.

خسروی افزود: در پی دریافت اخبار واصله مبنی بر حضور باند ۹ نفره حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع شهرستان اراک به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی مقام قضایی به همراه عوامل پاسگاه انتظامی گیلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران این فرماندهی با کنترل نامحسوس در محل حاضر شدند و ۹ نفر را که در داخل منزل مسکونی قدیمی مشغول حفاری غیر مجاز بودند به همراه ادوات حفاری دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پاسگاه انتظامی تحویل دادند.

خسروی با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع است، تصریح کرد: مرتکب این جرم طبق قانون به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم به ویژه دوستداران میراث فرهنگی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این موضوع، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی به شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع دهند تا موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha