رعایت حرمت مردم در گفتار و رفتار سیاست قوه قضاییه است
کد خبر: 4066781
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

رعایت حرمت مردم در گفتار و رفتار سیاست قوه قضاییه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه مبتنی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی است، افزود: اعتقاد راسخ و برنامه محوری مجموعه قضا به رعایت حرمت مردم در گفتار، رفتار و کردار است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 5 تیر در ویژه برنامه استانی گرامیداشت هفته قوه قضاییه، تصریح کرد: زمانی که در عرصه جهانی، عدالت مظلوم، کمیاب و نایاب است و ظلم با هیمنه سیاه، جای عدل را در برخی ممالک دنیا گرفته است همه مردم ‌ در انتظار ظهور کیمیای گمشده بشریت و برپاکننده عدل، حضرت ولیعصر(عج)هستند که طعم واقعی عدالت را برای جامعه بشری ارمغان آورد.

وی ادامه داد: هرگاه نام عدلیه و قوه قضاییه به میان آید، کلام محوری و مطلب اساسی نظیر عدل و عدالت، حق و احقاق حق به میان می‌آید. رعایت استقلال قضایی یکی از اصول محوری دستگاه قضا است و قضات و کارکنان این مجموعه باید استقلال داشته باشند و هیچ تهدیدی در آنان اثر نکند.

موسوی بیان کرد: سیاست‌های ریاست قوه قضاییه مبتنی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضا و اجرای عدالت از بدو ورود مردم تا اجرای رأی ترسیم شده است و تمام همت این مجموعه بر اجرای سیاست‌های در نظر گرفته شده است. در راستای تکریم مراجعان، اعتقاد راسخ و برنامه محوری مجموعه دستگاه قضایی به رعایت حرمت مردم در گفتار، رفتار و کردار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان به استقلال قضات نیز اشاره و تصریح کرد: قضات باید مستقل باشند و این استقلال آنها در برابر تمام اشخاص و مراجعان اعم از مراجعان عادی و افراد دارای منصب و جایگاه به یک شکل حفظ شود. هرچند که طبیعی است این افراد ترکش‌هایی نیز بابت این استقلال می‌خورند، اما بازهم باید آن را حفاظت کنند.

انتهای پیام
captcha